گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مدافع حرم برگزار شد

نخستین سالگرد شهادت شعبان نصیری، شهید مدافع حرم مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت برگزار شد.

به گزارش شانا، در آخرین روزهای ماه شعبان پارسال بود که خبر شهادت شعبان نصیری، شهید مدافع حرم به خانواده او اطلاع داده شد. او سردار سپاه اسلام، رزمنده جبهه‌های «جهاد اصغر» و «جهاد اکبر» بود که پس از نزدیک به ۳۸ سال مجاهدت و جهاد در میدان‌های دفاع از «حریم اسلام ناب محمدی (ص)، سرانجام به یاران شهیدش پیوست.

شهید شعبان نصیری که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود و سابقه حضور طولانی در «سوریه» به منظور دفاع از حرم بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری (س) را در کارنامه خود داشت، ظهر جمعه پنجم خردادماه 96، مصادف با شب یکم رمضان المبارک، در جبهه عراق و طی عملیات آزادسازی موصل از دست گروه تروریستی داعش بال در بال ملائک گشود.

از این رو همزمان با گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت شعبان نصیری، فرمانده شهید مدافع حرم با حضور سردار نقدی، معاون فرهنگی سپاه، خانواده شهید شعبان نصیری و جمعی از کارکنان وزارت نفت در مقبره شهدای گمنام وزارت نفت برگزار شد.

محمدعلی فلاح مهرجردی، فرمانده مرکز بسیج وزارت نفت در این مراسم گفت: شعبان نصیری از همکاران‌مان در صنعت نفت بود و به عنوان مشاور در این مجموعه حضور داشت. در آخرین روز ماه مبارک شعبان دعوت حق را لبیک گفت و به سوی او شتافت. امیداورم که بتوانیم مصداق آیه شریف «و رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا» یعنی راسخ و پایبند به چیزی باشیم که با امام و شهدا میثاق بسته‌ایم و ادامه‌دهنده راه‌شان باشیم.

فلاح مهرجردی گفت: با برگزاری این مراسم شاید بتوانیم پای رکاب نظام و انقلاب باشیم و یاد شهدا را گرامی بداریم. با این همنشینی‌ها، به‌طور قطع روح شهدا حاکم و ناظر برماست.

شهید شعبان نصیری مصداق این شعر زیبای فروغ بسطامی است که می‌گوید:

مردان خدا پرده پندار دریدند                                 یعنی همه جا غیر خدا یار ندیدند
 هر دست که دادند از آن دست گرفتند                     هر نکته که گفتند همان نکته شنیدند
یک طایفه را بهر مکافات سرشتند                            یک سلسله را بهر ملاقات گزیدند
 یک فرقه به عشرت در کاشانه گشادند                      یک زمره به حسرت سر انگشت گزیدند
 جمعی به در پیر خرابات خرابند                              قومی به بر شیخ مناجات مریدند
یک جمع نکوشیده رسیدند به مقصد                         یک قوم دویدند و به مقصد نرسیدند
فریاد که در رهگذر آدم خاکی                                 بس دانه فشاندند و بسی دام تنیدند

کد خبر 283001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =