رشد تولید ناخالص ملی با تداوم روند توسعه صنعت پتروشیمی

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به کارکردهای تاثیرگذار خود می‌تواند تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.

محمدمهدی مفتح، با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ما در بخش اقتصادی، صنعت پتروشیمی است، به خبرنگار شانا گفت: برای فعال کردن هرچه بیشتر این بخش در اقتصاد کشور به جذب و تزریق سرمایه نیاز داریم و باید حمایت‌های لازم را برای تحقق جهش و توسعه در این صنعت با همگرایی بیشتر محقق کنیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: پتروشیمی، صنعتی پرسود برای سرمایه‌گذاران و بخشی است که می‌تواند اشتغال‌زا باشد. این بخش بدون شک با توسعه هرچه بیشتر به افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که باید از خام‌فروشی همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فاصله بگیریم، تصریح کرد: یکی از راه‌های رهایی از خام‌فروشی در صنعت نفت توسعه پتروشیمی در همه ابعاد است.

مفتح به موضوع سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی نیز اشاره و عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی و همچنین استفاده از فناوری‌های مدرن در این بخش نیازی ضروری به نظر می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی در ایران با توجه به حجم تولید و نیز صادرات، صنعتی پرسود برای اقتصاد کشور به شمار می‌رود و هرچند برخی موانع برای ورود سرمایه در سال‌های اخیر وجود داشته است، اما باید بر این نکته تاکید کرد که پتروشیمی صنعتی جذاب برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

کد خبر 283029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =