استقرار مدیریت خوردگی در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت

پیرو ابلاغ سند راهبردی مدیریت خوردگی صنعت نفت، طرح‎های مطالعاتی استقرار مدیریت خوردگی در شرکت ملی نفت ایران، در هیئت مدیره این شرکت تصویب شد.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، اجرای این طرح‎های مطالعاتی در روزهای آینده آغاز می‎شود که از بین این 6 طرح، 3 طرح شامل ارتقای کیفیت سیستم‎های حفاظت کاتدی، رنگ و پوشش و استفاده از بازدارنده‎های خوردگی در اولویت اجرا قرار دارند. این طرح‎ها به ترتیب از سوی شرکت‌های نفت مناطق مرکزی ایران، نفت و گاز اروندان و نفت فلات قاره ایران با نظارت کارگروه طرح استقرار مدیریت خوردگی انجام خواهد شد.

معاونت برنامه‌ریزی و تلفیق طرح‎ها و برنامه‌های مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، تدوین شاخص‎های کلیدی عملکرد برای ارتقای سطح کیفی حفاظت از تأسیسات شرکت ملی نفت را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح‎های مطالعاتی عنوان کرده است.

هادی ابراهیم فتح‌آبادی، نماینده شرکت ملی نفت ایران در کمیته مدیریت خوردگی وزارت نفت و رئیس کارگروه طرح استقرار مدیریت خوردگی در این شرکت، در خصوص خودارزیابی طرح استقرار مدیریت خوردگی گفت: مرحله خودارزیابی این طرح ابتدای امسال انجام و نتایج آن به معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت اعلام شد.

به گفته وی، چشم‌انداز، خط‌مشی، اهداف کلان و برنامه‌های اجرایی این طرح نیز در سال 96 تدوین شد.

بر اساس این گزارش، با توجه به قدمت تأسیسات نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران و هزینه‌های هنگفت خوردگی در این تأسیسات و همچنین ضرورت پایداری تولید سیالات هیدروکربوری، موضوع تعمیر و نگهداشت، بازرسی فنی و کنترل خوردگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این زمینه و بر اساس ابلاغ سند راهبردی مدیریت خوردگی صنعت نفت از سوی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، استقرار مدیریت خوردگی در شرکت ملی نفت ایران در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 283266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =