فرزندان ذکور بالای 22 سال کارکنان صنعت نفت شامل خدمات درمانی می‌شوند

در صورت ابلاغ دستورعمل جدید و پرداخت سرانه توسط شرکت‌ها، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت آماده ارائه خدمات به فرزندان ذکور بالای 22 سال است.

به گزارش شانا به نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، حبیب‎اله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، ضمن اعلام این خبر گفت: تدوین مقررات وزارت نفت در سال 96 دستورعمل پرداخت سرانه به شرکت‌ها ابلاغ نشد، با این حال ارائه خدمات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تا یکم اسفندماه 96 ادامه داشت، اما با توجه به پرداخت نشدن سرانه از سوی شرکت‌ها ، با طرح موضوع در هیئت مدیره سازمان تصمیم بر قطع ارائه خدمات به این گروه شد.

وی افزود: در صورت تصمیم جدید تدوین مقررات و یا پرداخت سرانه ازسوی شرکت‌های مربوطه، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت باز هم آماده ارائه خدمات کامل به این گروه است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 88 گفت: طی این مصوبه  فرزندان ذکور بالای 22 سال فاقد شغل می‌توانند زیر پوشش بیمه درمانی والدین قرار گیرند که وزارت نفت در این موضوع پیشگام شد و طبق مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران به شرط پرداخت 2 هزار 750 تومان در ماه ازسوی فرد شاغل و 2.2 درصد سرانه از جانب شرکت کارفرما به سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، این خدمات ارائه می‌شود.

دکتر سمیع افزود: تا سال 1391 این سرانه پرداخت شده و پس از آن متوقف شده، اما خدمات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ادامه داشته است، در سال 93 پس از پذیرش مسئولیت، پیگیر پرداخت سرانه‌ها از طرف شرکت‌ها شدم.

وی تصریح کرد: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با سرانه‌های پرداختی شرکت ها اداره و از این طریق خدمات به جمعیت زیر پوشش ارائه می شود و به طبع قانونی و عرفی نیست که برای ارائه خدمات به فرزندان ذکور بالای 22 سال از سرانه دیگر اعضای خانواده استفاده شود.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در پایان گفت: جمعیت بالای 22 سال فرزندان ذکور کارکنان صنعت نفت نزدیک به 23 هزار نفر است که 17 هزار نفر فرزند کارکنان بازنشسته هستند.

کد خبر 283272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =