مدیریت دارایی‌های فیزیکی در بخش فراساحلی صنعت نفت ضروری است

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به برخورداری این شرکت از سکوهای متعدد و تجهیزات فراوان در دریا، بر ضرورت اعمال مدیریت دارایی‎های فیزیکی در بخش فراساحلی صنعت نفت تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، حمید بورد در چهارمین نشست شورای راهبردی و کمیته علمی نخستین همایش مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها در  نفت‌وگاز ساحل و فراساحل که به میزبانی این شرکت برگزار شد، با بیان این‌که مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت نفت موضوع بسیار مهمی است، گفت: وجود 240 سازه دریایی و بیش از 125 دستگاه توربین در خلیج‌فارس نشان‌دهنده میزان اهمیت و ارزش بالای مدیریت دارایی‎های فیزیکی است.

وی افزود: در شرکت نفت فلات قاره ایران از 2 سال گذشته کمیته‌ای تخصصی برای مدیریت دارایی‌های فیزیکی تشکیل شده و امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده بتوانیم در این زمینه در شرکت‌های نفتی دولتی پیشقراول باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان این‌که مدیریت دارایی فیزیکی بحث تازه‌ای در دنیاست و شاید در کشور ما هم پیشینه این موضوع به یک دهه نرسد، گفت: متاسفانه در سال‌های سپری شده از عمر صنعت نفت در ایران، به دارایی‌های آن کمتر توجه شده و باید به این منظور برنامه‌ریزی شود.

در ادامه این نشست، علیرضا اصل‌عربی، مدیرکل نگهداری و تعمیرات وزارت نفت نیز بر ضرورت توجه بیشتر به مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: با توجه به تاسیسات و دستگاه‌های ارزشمندی که در صنعت نفت ساحلی و فراساحلی کشور وجود دارد، نگهداری از این تاسیسات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امیدوارم برگزاری این همایش بتواند در دستیابی به این هدف بزرگ کمک کند.

وی جهش نرم‌افزاری ازسوی دانشگاه‌های کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به پیچیده بودن مباحث نرم‌افزاری مدیریت دارایی‌های فیزیکی، دانشگاه‌ها باید به این موضوع ورود کنند و کشور را از وابستگی به شرکت‌های خارجی در این زمینه رها سازند.

همچنین ابوالقاسم رحمانی، مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی نیز با بیان این‌که تاکنون بیش از 3 هزار کیلومتر خطوط انتقال نیرو در کف دریا از سوی این شرکت نصب شده است، نگهداری از این سرمایه بزرگ را بسیار مهم دانست.

کد خبر 283303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =