فروش نفت در برابر کالا به روسیه در دستور کار نیست

وزیر امور خارجه گفت: بر این باور نیستم که بخشی از همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه انرژی فروش یا دادن نفت به روسیه و دریافت کالا در قبال آن باشد.

به گزارش شانا به نقل از یورو نیوز، محمدجواد ظریف به بسته پیشنهادی اروپا به ایران پس از خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و گفت: ما بسته‌ای دریافت کردیم که رضایتبخش نبود، اما اکنون در حال همکاری با اروپایی‌ها هستیم و  این همکاری‌ها ادامه دارد.

وی افزود: برخی شرکت‌های اروپایی تحت فشار آمریکا و جو روانی که این کشور به راه انداخته به خروج از ایران اقدام کرده‌اند که اروپایی‌ها باید با این مسئله مقابله کنند. معتقدم اگر آنها علاقه‌مند به حفظ توافق هستند باید برای آن هزینه کنند و ایران نباید تنها طرف حاضر در توافق باشد.

وزیر امورخارجه به موضوع مطرح شده در مورد فروش یا دادن نفت ایران به روسیه و دریافت کالا در قبال آن، تصریح کرد: بخشی از همکاری ایران و روسیه شامل فعالیت‌های سرمایه‌گذاری روسیه در بخش انرژی ایران و مشارکت این کشور در فعالیت‌های زیرساختی و تعامل بین دو طرف در حوزه تجارت و نفت است.

ظریف در این باره افزود: این بسته، همکاری بزرگی است که ما با روسیه داریم، اما من بر این باور نیستم که بخشی از آن بسته، فروش یا دادن نفت به روسیه و دریافت کالا در قبال آن باشد. این بسته بسیار بزرگ‌تری است و شامل موارد دیگری می‌شود، از جمله امکان همکاری در حوزه انرژی بین ایران و روسیه و همچنین امکان این‌که ایران پول نقد دریافت کند.

کد خبر 283778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =