امیدواری کره‌جنوبی به ادامه همکاری نفتی با ایران

وزیر امور خارجه کره جنوبی با ابراز نارضایتی از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا، اعلام کرد که کره جنوبی تلاش می‌کند از این تحریم‌ها مستثنی شود.

به گزارش روزنامه اکسپرس، کانگ کیونگ-وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی، با اشاره به تهدید آمریکا برای بازگشت تحریم‌های ضدایرانی، گفت: نگرانی فوری این است که برای فعالیت‌های تجاری پس از توافق، چه اتفاقی می‌افتد.

وی افزود: بسیار امیدوار هستم که تواقی با همه طرف‌ها و آمریکا به دست بیاید.

وزیر امور خارجه کره جنوبی درباره تحریم‌های ضدایرانی آمریکا گفت: این یک چالش بزرگ است؛ کره جنوبی نفت خام زیادی از ایران وارد می‌کند.

کیونگ-وا اعلام کرد کره جنوبی مشتاق است در برخی زمینه‌ها، از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا معاف شود.

از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد در مذاکره با آمریکا درباره تحریم‌های ضد ایرانی، بر دو مسئله، یعنی روحیه اتحاد میان سئول و واشنگتن و وضع ویژه‌ای که کره جنوبی با آن رو‌به‌رو است، تأکید شده است.

کره جنوبی هیئتی از مسئولان نهادهای مختلف را به سرپرستی یون کانگ-هیون، معاون وزیر امور خارجه این کشور، به واشنگتن اعزام کرده است تا درباره مسئله تحریم‌های ضد ایرانی، مذاکره کنند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه کره جنوبی، نماینده این کشور در مذاکره با مسئولان آمریکایی، ضمن حمایت از حل‌وفصل صلح‌آمیز مسئله هسته‌ای ایران، تأکید کرده است که کره شمالی باید از تحریم‌‌های ضدایرانی معاف شود تا پیامدهای منفی این اقدام برای شرکت‌های کره‌ای، حداقل شود.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد با وجود تأکید آمریکا بر سختگیری در اعطای معافیت، مسئولان آمریکایی قول داده‌اند که وضع کره جنوبی را در نظر گیرند.

کد خبر 283785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =