عملکرد ایمنی و آتش‎نشانی طرح توسعه میدان کیش ارزیابی شد

در جریان بازدید نمایندگان مدیریت HSE شرکت ملی نفت ایران از طرح توسعه میدان گازی کیش، بر اهمیت و لزوم ممیزی و ارزیابی عملکرد HSE طرح‌های توسعه‌ای با هدف صیانت از نیروی انسانی و پیشگیری از حوادث و ضرورت اجرای کامل راهنماها،‌ دستورعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی تاکید شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، نمایندگان مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) این شرکت در سفر به منطقه گرزه، ضمن بازدید از طرح توسعه میدان گازی کیش، وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی این طرح را بررسی کردند.

در ابتدای بازدید از طرح توسعه میدان گازی کیش، نمایندگان مدیریت HSE شرکت ملی نفت ایران ضمن بیان اهداف ممیزی، به تشریح این اهداف شامل بررسی برنامه نظارتی کارفرما بر عملکرد HSE پیمانکاران،‌ ممیزی و ارزیابی عملکرد ایمنی و آتش‌نشانی پیمانکاران،‌ حصول اطمینان از انطباق فعالیت‌­ها و فرآیندهای جاری با استانداردها، ‌قوانین،‌ مقررات،‌ تمامی روش‌های اجرایی و ابلاغیه‌­های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی پرداختند.

پس از بازدید میدانی از عملیات احداث خط لوله زمینی ۵۶ اینچ انتقال گاز پالایشگاه آفتاب به خط لوله هفتم سراسری گاز، در جلسه‌­ای با حضور نمایندگان مدیریت HSE، نمایندگان HSE شرکت مهندسی و توسعه نفت، دستگاه نظارت و پیمانکار طرح، درخصوص مسائل مختلف بحث و بررسی شد.

بررسی مستندات ابلاغی و روند پیاده‌سازی آنها،‌ اطمینان از وجود رویه‎ها و دستورعمل‎ها به‌منظور انجام فعالیت‌ها به صورت ایمن، اطمینان از اجرای صحیح روش­‌های اجرایی،‌ اطمینان از وجود و اجرای اثربخش فرایند مدیریت ریسک،‌ بررسی عملکرد پیمانکار به منظور حصول اطمینان از وجود سیستم مدیریت آموزش و اثربخش بودن فرآیند آن و بررسی عملکرد پیمانکار به منظور اطمینان از استفاده ایمن از همه تجهیزات موجود در سایت، از جمله مسائلی بود که پیگیری شدند.

کد خبر 283795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =