پهلودهی نخستین نفتکش با ظرفیت 50 میلیون لیتر گازوئیل در چابهار

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار گفت: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم نخستین کشتی نفتکش با ظرفیت حمل 50 میلیون لیتر نفت‌گاز در منطقه چابهار پهلو‌دهی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار، مصطفی نخعی اظهار کرد: به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی و همچنین ارتقای توان عملیاتی منطقه، نخستین کشتی نفتکش با ظرفیت 50 میلیون لیتر نفت‌گاز در اسکله شماره ۵ بندر شهید بهشتی چابهار پهلودهی شد.

وی اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم از طریق اجرای دو خط لوله ۱۶ اینچ و ارتقای سیستم تخلیه از یک خط ۱۲ اینچ در اسکله شماره ۲ به دو خط ۱۶ اینچ در اسکله شماره ۵ از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در این زمینه بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار به آبخور محدود اسکله شماره ۲ اشاره کرد و ادامه داد: آبخور اسکله شماره 2 به‌گونه‌ای بود که امکان پهلودهی به نفتکش‌های با ظرفیت بالا را نمی داد، اما هم‌اکنون با بهره‌برداری از اسکله شماره 5 بسیاری از مشکلات برطرف شده است.

مدیر منطقه چابهار ارتقای توان عملیاتی منطقه به منظور پوشش توزیع فرآورده‌های نفتی در شرق کشور را از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از اسکله یادشده عنوان و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت کامل نفتکش‌ها، کاهش هزینه، جلوگیری از اتلاف زمان، افزایش میزان ذخیره‌سازی و کاهش هزینه‌های زائد حمل فرآورده با نفتکش از مبادی تامین دوردست از دیگر محاسن بهره‌برداری از اسکله یادشده است.

کد خبر 284146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =