واحد تصفیه گازوئیل طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس آماده بهره‌برداری شد

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس از آمادگی واحد تصفیه نفت گاز طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس برای بهره‌برداری خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، هاشم نامور گفت: واحد تصفیه نفت‌گاز با هیدروژن، یکی از واحدهای طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس است که مراحل نهایی تکمیل عملیات اجرایی و پیش‌راه‌اندازی را پشت سر می‌گذارد و با کاهش گوگرد موجود در نفت‌گاز به کمتر از 50 پی‌پی‌ام سبب تولید نفت گاز با استاندارد یورو 4 می‌شود.

وی افزود: واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی 2 کوره دارد که کوره شماره یک با موفقیت راه‌اندازی شد و کوره شماره 2 نیز در حال آماده‌سازی نهایی برای راه‌اندازی است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس با بیان این که کوره بخش مهمی از واحد است که ایمنی و اتصال درست آن با اتاق کنترل اهمیت بالایی دارد، تاکید کرد: با تلاش و همت شبانه‌روزی متخصصان پالایشگاه، همه اتصالات ابزار دقیق، بخش سوخت، اتصالات داخلی، بازرسی‌های مکانیکال و قسمت‌های راهبری کوره با رعایت کامل ایمنی و بر اساس استانداردهای فنی با موفقیت اجرا و به منظور راه‌اندازی تحویل واحد بهره‌بردار و مهندسی پالایش شد. 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به این نکته که واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی به‌طور کلی در مرحله تکمیل عملیات اجرایی و پیش راه‌اندازی قرار دارد، افزود: دیگر بخش‌های این واحد شامل رآکتورها و همچنین کمپرسور گاز گردشی آن در مراحل نهایی آماده‌سازی قرار دارد.

به گزارش شانا، واحدهای بنزین‌سازی و بخش تصفیه نفتای سبک و واحد ایزومریزاسیون این طرح با تلاش کارکنان متعهد و متخصص پالایشگاه بندرعباس پارسال به بهره‌برداری رسید و واحد گرانول سازی گوگرد نیز ماه گذشته راه‌اندازی شد.

 کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، بهبود عملکرد اقتصادی، بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، افزایش ظرفیت تولید بنزین، فراهم شدن زمینه اشتغال و ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی از مزایای بهره‌برداری از این طرح است.

شرکت پالایش نفت بندرعباس هم‌اکنون 18 درصد از نیاز کشور به انرژی و فرآورده‌های نفتی را تامین می‌کند که فرآورده‌های تولیدی آن در دو گروه اصلی و ویژه طبقه‌بندی می‌شود.

محصولات اصلی شامل گاز مایع، بنزین، نفت سفید، سوخت جت، نفت گاز و نفت کوره است که مطابق مقررات به وزارت نفت تحویل داده می‌شود، محصولات فرعی نیز شامل حلال 402، وکیوم باتوم، وکیوم سلاپس، آیزوریسایکل، لوب‌کات سنگین و گوگرد است که از طریق بورس کالا و انرژی عرضه می شود.

کد خبر 284147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =