بانک مرکزی مسئول سیاست‌گذاری عرضه ارز پتروشیمی‌ها در بازار ثانویه است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مسئولیت سیاستگذاری درباره ارزی که آنها در بازار ثانویه عرضه می‌کنند با بانک مرکزی است.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدرضا نوروززاده امروز (سه‌شنبه، 23 مردادماه) در جمع خبرنگاران درباره نرخ ارز افزود: ارز موجود در کشور از صادرات نفت خام، محصولات پتروشیمی و کالاهای غیرنفتی است. با توجه به شرایط موجود، دولت برای ساماندهی قیمت ارز، نرخ ارز را برای کالاهای ضروری ۴۲۰۰ تومان مشخص کرده و بقیه موارد که در بازار ثانویه عرضه می‌شود هم‌اکنون حدود هشت هزار تومان است. افرادی هم که می‎خواهند کالا یا خدمات وارد کننداز طریق بازار ثانویه به ارز دسترسی خواهند داشت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‎کنیم بر اساس آمار سال گذشته ارز حاصل از پتروشیمی‎ها که در بازار ثانویه عرضه می‌شود ماهانه یک میلیارد دلار باشد که بخشی از آن صرف هزینه‌های جاری خودشان مانند تجهیزات و کاتالیست شده و بقیه در بازار عرضه می‎شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره تحریم‎های احتمالی و راهکارهای مقابله با آن گفت: کشور تحریم‌ها را پشت سر می‌گذارد و با برنامه مقابل آن‌ها می‎ایستد. با وجود تاثیر تحریم‌ها، برنامه‎های پیش‎بینی شده در صنعت پتروشیمی را ادامه می‌دهیم.

نوروززاده گفت: میزان عرضه و تقاضای کالاهای پتروشیمی در جهان مشخص و تعریف شده است و حذف محصولات پتروشیمی از بازار جهانی ممکن نیست.

وی افزود: صادرات در چند ماه نخست امسال افزایش داشته و نگران تحریم نیستیم.

کد خبر 284169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =