برنامه‎های اجرایی ایمنی و آتش‎نشانی شرکت ملی نفت بررسی شد

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران با اشاره به رشد و توسعه جایگاه ایمنی و آتش‎نشانی در سال‎های اخیر در سطح این شرکت گفت: برای بهبود این جایگاه برنامه‎ریزی‎های فراوانی از جمله ساماندهی و ارزیابی وضعیت آتش‎نشانی و همسان‎سازی ساختار ایمنی و آتش‎نشانی انجام شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مانی عبدالله‎زاده راد از بازنگری ساختار سازمانی ایمنی و آتش‎نشانی شرکت ملی نفت ایران خبر داد و گفت: همسو با این بازنگری، اداره کل اچ‌اس‌ای وزارت نفت نیز ساماندهی و ارتقای ساختار آتش‎نشانی را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته اقدام‎ها و پروژه‎های زیرساختی تعریف و انجام شد که از سال گذشته نتایج خوبی به‎دست آمده است، در حوزه آتش‎نشانی پروژه «ممیزی و ارزیابی وضعیت آتش‎نشانی، ماشین‎آلات، ایستگاه‎های آتش‎نشانی، رویه‎های موجود و ارائه راهکارهای مناسب جهت استانداردسازی آن» از سال گذشته شروع شده است که امیدواریم با اجرای این پروژه تا یک سال آینده شاهد ارتقای سطح کیفی خدمات آتش‎نشانی شرکت ملی نفت ایران باشیم.

عبداله‎زاده گفت: با توجه به شروع کار مشاور پروژه بازنگری مقررات ایمنی تخصصی شرکت ملی نفت، این مقررات در 6 ماه آینده در سطح شرکت ابلاغ می‎شود.

وی ادامه داد: حمایت‎های مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران بیانگر توجه ویژه مدیریت به موضوع HSE است.

عبدالله‌زاده به تعداد حوادث منجر به فوت اشاره کرد و گفت: در بررسی و تجزیه و تحلیل انجام شده در سال 96 نسبت به سال قبل از آن، شاهد کاهش 30 درصدی حوادث منجر به فوت بوده‎ایم و امیدواریم امسال نیز این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: نگاه جدی و دقیق‎تر به ابلاغیه‎های حوزه ایمنی و آتش‎نشانی، مدیریت و ارزیابی ریسک‎ها به صورت جدی‎تر، توجه بیشتر به الزامات اچ‌اس‌ای پیمانکاران و نظارت و ارتقای سیستم مجوز کار، ارتقای کیفی آموزش‎ها و توجه به اثربخشی آنها و ارتقای نگهداشت تجهیزات ایمنی و آتش‎نشانی، پنج موردی است که انتظار می‎رود واحدهای ایمنی و آتش‎نشانی مدیریت HSE در سطح شرکت‎های فرعی و تابع به آنها توجه جدی داشته باشند.

سیدمحمد پور راکی، معاون ایمنی و آتش‎نشانی اداره کل HSE وزارت نفت نیز در این مراسم با بیان این‌که باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش میزان حوادث در صنعت نفت باشیم، گفت: کارکنان ایمنی و آتش‎نشانی باید آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد راهکارهای مقتضی زمان برای مواجهه با چالش‎های ایمنی و آتش‎نشانی گفت:‌ شرکت‎ها با تهیه شیوه‎نامه‎ها و ابلاغ آن به شرکت‎های زیرمجموعه می‎توانند نتایج محسوسی را در کاهش حوادث ایجاد کنند.

پور راکی به دو راهکار مهم برای کاهش حوادث در حوزه HSE اشاره کرد و افزود: رعایت دقیق مجوز کارها در بحث فرآیندهای کاری و عملیات و همچنین موضوع نظارت بر HSE پیمانکاران دو موردی است که می‎تواند به کاهش محسوس حوادث در صنعت نفت منجر شود.

کد خبر 284173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =