تحریم نفت ایران ممکن است قیمت نفت را به 150 دلار برساند

فعالان بازار نفت پیش‌بینی کردند که تحریم‌های آمریکا ضدصادرات نفت ایران می‌تواند قیمت نفت را به 150 دلار برساند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، برخی سرمایه‌گذاران سرشناس بازار انرژی اعتقاد دارند که قیمت نفت به رقمی بی‌سابقه جهش خواهد کرد.

با وجود نگرانی‌ها از این که جنگ تجاری، رشد ارزش دلار و کند شدن رشد تقاضای نفت بر قیمت این کالا تأثیر منفی بگذارد، برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، همچون اندوراند کپتال و وستبک کپتال، روی جهش قیمت نفت به 150 دلار برای هر بشکه حساب باز کرده‌اند.

انتظار می‌رود که مهم‌ترین عامل رشد قیمت نفت، تحریم‌های آمریکا ضد بخش انرژی ایران باشد که از ماه نوامبر امسال آغاز می‌شوند.

ژان لویی لومی، مدیرعامل مؤسسه انگلیسی وستبک گفت: دیدگاه ما این است که تا ماه نوامبر، حدود 1.3 میلیون تا 1.4 میلیون از عرضه جهانی نفت را از دست داده باشیم و این رقمی بسیار بزرگ است؛ این پیش‌بینی مبتنی بر این دیدگاه‌ها است که آمریکا برخی معافیت‌های موقت ارائه خواهد کرد، اما در نهایت می‌توانیم شاهد کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید ایران باشیم.

پیر آندوراند که مدیریت مؤسسه آندوراند را به عهده دارد و در سال 2008 میلادی جهش و سقوط بعدی قیمت نفت را به درستی پیش‌بینی کرد، اعلام کرد که ظرفیت مازاد اوپک اکنون به پایین‌ترین حد خود در تاریخ رسیده است و گفت: چالشی بزرگ در پیش خواهد بود.

وی پیش‌بینی کرد که قیمت نفت در 2 سال آینده به 150 دلار برای هر بشکه خواهد رسید.

ویل اسمیت، مدیر سرمایه‌گذاری وستبک گفت: این مسئله همه را غافلگیر خواهد کرد؛ برخی  کارشناسان، از جمله آندوراند، ما و مؤسسه انرژی اسپکتس،  به رشد قیمت معتقد هستیم.

اسمیت تصریح کرد: جدا از تحریم ایران، تولید نفت ونزوئلا نیز ممکن است تا پایان سال جاری میلادی به کمتر از یک میلیون بشکه در روز برسد. تولید این کشور در میانه سال 2017 میلادی 2 میلیون بشکه در روز بود.

کد خبر 284175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =