بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تحریم بنزین را غیرممکن کرد

معاون اول رئیس جمهوری گفت: با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، بخش زیادی از نیاز بنزین کشور با اتکا به توان داخلی تامین شده و فرصت از دشمنان برای اعمال فشار بر کشور از طریق تحریم بنزین سلب شده است.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که عصر روز دوشنبه (29 مردادماه) برگزار شد، مهم‌ترین هدف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر تکانه‌های خارجی عنوان کرد و گفت: کاهش قیمت نفت در سال ۹۴ تکانه‌ای بر اقتصاد کشور بود که توانستیم با بهره‌گیری از ظرفیت اقتصاد مقاومتی آن را مدیریت کنیم و هم اکنون نیز که با تحریم‌های یکجانبه آمریکا روبه‌رو هستیم باید به نحوی عمل کنیم که در پرتو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با افزایش تاب‌آوری اقتصاد بتوانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم.

وی افزود: با تمرکز ویژه‌ای که از طریق اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بر بخش‌های مختلف ایجاد شد، تاب‌آوری اقتصاد افزایش یافت که برای نمونه با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، بخش زیادی از نیاز بنزین کشور با اتکا به توان داخلی تامین شده و فرصت از دشمنان برای اعمال فشار از طریق تحریم بنزین سلب شده است.

کیفیت بنزین تولیدی کشور مطابق با استاندارد جهانی است

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به این‌که بنزین تولید داخل کیفیت بالایی دارد، تصریح کرد: کیفیت بنزین تولیدی مطابق با استاندارد جهانی است و با آلایندگی و مسائل زیست محیطی بنزین پتروشیمی که در دوره گذشته تولید می‌شد همراه نیست.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در ادامه تاکید کرد: باید در دوره تحریم از بخش‌های حساس و مهم کشور به خوبی حفاظت کنیم و زمینه استمرار فعالیت این بخش‌ها را فراهم آوریم.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: باید مشخص شود که تا چه میزان توانسته‌ایم به اهداف تعیین شده در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نزدیک شویم و باید موانع پیش رو و اقدام‌های لازم برای تحقق کامل اهداف این سیاست‌ها نیز مشخص شود.

پزشکیان همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق درباره واقعیت‌ها به مردم تاکید کرد و افزود: شرایط جدید کشور باید به درستی به اطلاع مردم برسد و مشکلات باید با مردم درمیان گذاشته شود.

کد خبر 284245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =