زنجیره ارزش در فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر تکمیل می‌شود

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: اجرای پروژه‌های فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر از خام فروشی جلوگیری و محصولاتی با ارزش افزوده تولید می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی‌محمد بساق‌زاده گفت: زمین کافی لازمه توسعه صنایع بالا و میانی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است، از این رو برای محدوده‌ای در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پروژه تعریف شده و در حال دریافت مجوزهای زیست محیطی و منابع طبیعی هستیم.

وی با بیان این‌که مساحت فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر حدود 2.5 برابر منطقه کنونی است، افزود: برای اجرای مرحله نخست در بخش‌هایی از آن طرح‌های تعریف و مصوبه‌های هیئت مدیره منطقه ویژه و هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی کسب شده است.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی استخراج بیشتر گازهای همراه نفت را از اهداف تعریف پروژه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر برشمرد و گفت: با توجه به احداث کارخانه NGL 3200 و تولید متان، اتان، پروپان و بوتان در این کارخانه تعریف زنجیره در فاز دوم ضروری به نظر می‌رسید.

بساق‌زاده تصریح کرد: بهره‌برداری از پروژه‌ بیدبلند-2 از دیگر دلایل ساخت واحد‌های جدید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر به شمار می‌آید و این طرح تاکنون پیشرفت مطلوبی داشته است.

وی افزود: پروپان، بوتان و C5 پلاست ارسالی به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر برای تولید محصولات مختلف پتروشیمی در فاز دوم استفاده می‌شود.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به وجود خوراک مناسب و ضرورت عملیاتی شدن فاز دوم، تصریح کرد: این طرح افزون بر جلوگیری از خام‌فروشی به تولید محصولاتی با ارزش افزوده می‌انجامد.

کد خبر 284248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =