۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
  • کد خبر: 284258
تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور 97 در استان بوشهر

اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در مناطق نفت‌خیز از سوی وزارت نفت، رشد 100 درصدی قبولی دانش‌آموزان شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در کنکور 97 را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، آیین تجلیل از رتبه‎های زیر هزار کنکور سال 97 شهرستان‎های جنوبی استان بوشهر روز دوشنبه 29 مردادماه با حضور مدیران نفتی و جمعی از مسئولان شهری و استانی در شهرستان جم برگزار شد.

در این آیین، عبدالحمید امامی، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز با اشاره به این‌که طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در مناطق نفت‌خیز به پیشنهاد وزیر نفت از سال گذشته آغاز شده است، گفت: با ارائه پیشنهاد از سوی وزیر نفت و هماهنگی با تمامی مسئولان استانی در دستگاه‎های آموزش و پرورش، استانداری، فرمانداری و سازمان برنامه و بودجه شاهد موفقیت دانش‎آموزان شهرستان‎های جنوبی استان بوشهر (دیر، جم، کنگان و عسلویه) هستیم.

وی افزود: با اجرای این طرح در برخی از شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر شاهد افزایش 100 درصدی قبولی شرکت‌کنندگان در کنکور سال 97 نسبت به سال گذشته بودیم.

محمد حسینی، فرماندار شهرستان جم در ادامه افزود: شهرستان جم دارای قابلیت‌های مهمی است که نقش وزارت نفت در این شهرستان قابل توجه است.

وی با بیان این‌که عملکرد وزارت نفت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی قابل قبول است، گفت: طرح‌‌های مهمی به‎منظور مسئولیت‌های اجتماعی و پیوست‌های فرهنگی در شهرستان جم مورد توجه وزارت نفت قرار گرفته که این مهم نیازمند توسعه در مناطق شهری و روستایی است.

حسینی با اشاره به این‌که موفقیت دانش‎آموزان شهرستان جم در کنکور سال 97 جای قدردانی دارد، اظهار کرد: اجرای طرح‎های آموزشی، دستاوردهای مهم اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگ در شهرستان را به دنبال دارد که امیدواریم وزارت نفت در کنار اجرای این طرح به اختصاص فضای آموزشی هم توجه داشته باشد.

نقش تاثیرگذار وزارت نفت در توسعه فرهنگی مناطق نفت‎خیز

در ادامه حسین درتاج، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به نقش بی‎بدیل وزارت نفت در مناطق نفت‎‎خیز اشاره کرد و گفت: صنعت نفت دارای برکات مثبت برای اقتصاد کشور است، هرچند آسیب‌هایی هم برای مناطق همجوار تاسیسات نفتی داشته، اما همواره در تلاش است تا بتواند این آسیب‌ها را به حداقل ممکن کاهش دهد.

وی به نقش مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در مناطق نفت‎خیز اشاره کرد و افزود: وزارت نفت با ساخت مدارس، مراکز آموزشی، سالن‎های ورزشی و ورود به کارهای اجتماعی و فرهنگی گام بزرگی در مسیر توسعه فرهنگی مناطق برداشته است.

درتاج از رویکرد جدید وزارت نفت برای اجرای طرح‎های آموزشی استقبال کرد و گفت: نتیجه این همراهی تحقق 150 درصدی برنامه‎ها و طرح‎های اجرایی در بخش آموزش بوده است.

در ادامه سکینه الماسی، نماینده مردم دیر، جم، کنگان و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در پیامی از وزارت نفت برای اجرای طرح‎های آموزشی، عمرانی و بهداشتی و نقش مسئولیت اجتماعی در مناطق نفت‎خیز  تشکر کرد و گفت: یکی از راه‎های توسعه، تقویت بنیه آموزشی است که وزارت نفت در این مسیر گام‎های مثبت و ارزنده‎ای برداشته است.

وی افزود: موفقیت امروز دانش آموزان در شهرستان‎های جنوبی استان بوشهر را مدیون شخص وزیر نفت بابت پیشنهاد توانمندسازی بنیه علمی دانش آموزان و اهتمام به انجام مسئولیت اجتماعی می‎دانیم که با تلاش مسئولان استانی و دانش آموزان محقق شده است.

در پایان حجت الاسلام محمد گنجی، امام جمعه شهرستان جم به نگاه ویژه وزارت نفت در زمینه توسعه فرهنگی و بهبود شرایط اجتماعی در مناطق نفت‎خیز اشاره کرد و گفت: موفقیت امروز حاصل همفکری و همراهی مدیران استانی و نگاه ویژه وزارت نفت به محیط پیرامونی تاسیسات نفتی است که امیدواریم ادامه‌دار باشد.

وی اعلام کرد: نگاه وزارت نفت و حرکت در مسیر مسئولیت اجتماعی شرایط زندگی را برای مردم در مناطق نفت‎خیز جنوب بهبود می‎بخشد.

بر اساس این گزارش در پایان مراسم از دانش‎آموزان برتر که موفق به کسب رتبه زیر هزار شدند، تجلیل شد.

کد خبر 284258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =