آغاز فصل نو مشارکت بانک‌ها در تامین مالی طرح‌های پتروشیمی

بانک‌های ایرانی سرمایه‌گذاری و حضور خود در طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی را افزایش می‌دهند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حسین علیمراد، مدیرسرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از آخرین مراحل توافق نهایی بانک ملت با یکی از هلدینگ‌های پتروشیمی برای تامین مالی یکی از طرح‌ها خبر داد و گفت: بانک‌های داخلی از سال‌های گذشته حضوری موفق در صنعت پتروشیمی داشته‌اند و همکاری با آنان همچنان ادامه دارد، اما انتظار داریم در شرایط کنونی برای تامین مالی طرح‌های پتروشیمی حضوری پررنگ‌تر داشته باشند.

وی افزود: بانک‌های ملت، تجارت، توسعه صادرات ایران، صنعت و معدن و نیز چند بانک دیگر تجربه‌ای موفق در صنعت پتروشیمی داشته‌اند و برخی از آنها به تازگی آمادگی خود را برای همکاری بیشتر نیز اعلام کرده‌اند.

علیمراد ادامه داد: براساس تازه‌ترین گزارش صندوق توسعه ملی، تاکنون تعهدهای تامین مالی از طریق بانک‌های عامل انجام شده است و خوشبختانه، شرکت‌هایی که منابع ارزی آنها از طریق صندوق تامین اعتبار می‌شود، کمبود ارز ندارند.

مدیرسرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به امکان جذب سرمایه‌گذاری جدید داخلی و خارجی، اظهار کرد: ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد. این صنعت افزون بر تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی باید از ظرفیت‌های موجود در نظام بانکی کشور نیز بهره‌مند شود، توجه به این نکته لازم است که مشارکت بیشتر بانک‌های ایرانی می‌تواند ساخت و تکمیل طرح‌های در حال ساخت را شتاب بخشد.

کد خبر 284265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =