گاز در آینده زمینه قدرت‌های راهبردی را برای ایران فراهم می‌کند

دبیرکل پیشین مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: گاز در آینده به بازیگر بزرگ دنیای انرژی بدل می‌شود و می‌تواند زمینه قدرت‌های راهبردی را برای ایران فراهم کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، محمدحسین عادلی در حاشیه آیین گشایش رسمی چهارمین کنگره راهبردی نفت و نیرو که امروز (سه‌شنبه، 24 مهرماه) گفت: زمان آن رسیده که به صادرات گاز و به‌ویژه LNG، نگاهی نو بیندازیم و سرمایه‌گذاری لازم را در این زمینه داشته باشیم.

دبیرکل سابق مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) با بیان این‌که گاز در آینده به اندازه نفت و شاید بیشتر از آن زمینه قدرت‌های راهبردی را برای کشور فراهم می‌کند، اظهار کرد: همان‌طور که نفت کالایی مرغوب در حوزه انرژی است، گاز و به‌ویژه ال‌ان‌جی نیز به بازیگران بزرگ دنیای انرژی تبدیل خواهند شد.

وی با تاکید بر این‌که ایران می‌تواند با توجه به ذخایر گازی اثبات شده خود، به تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) در دنیا تبدیل شود، تصریح کرد: معتقدم بدون این‌که نفت را کنار بگذاریم، به موازات آن باید با توجه به شرایط بازار جهانی گاز،  هرچه بیشتر به مبحث گاز طبیعی و ال‌ان‌جی بپردازیم.

عادلی با اشاره به این‌‌که گازرسانی به روستاها و شهرها، اقدامی مهم و ارزشمند است، اظهار کرد: این نکته را نباید فراموش کنیم که برای حضور گاز در بازارهای جهانی به توجه بیشتری نیاز است.

کد خبر 285200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =