ایران گام‌های مفیدی در زمینه افزایش تولید نفت برداشته است

معاون مدیرعامل شرکت زاروبژ نفت با تاکید بر لزوم تسهیل قوانین سختگیرانه و به‌کارگیری الگو‌های قراردادی جذاب، گفت: ایران گام‌های مفیدی در زمینه افزایش تولید نفت برداشته است.

به گزارش خبرنگار شانا، ازامات ایسماگیلوف، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، 24 مهرماه) در نشست تخصصی «بررسی پارادایم‌های جدید در بالادستی صنعت نفت و گاز» در حاشیه چهارمین کنگره راهبردی نفت و نیرو با اشاره به این‌که ایران گام‌های مفیدی در زمینه افزایش تولید نفت برداشته است، گفت: برای جذب سرمایه‌‌گذار در صنایع نفت و گاز،  باید مسئله مالیات‌ها، برخی تصمیم‌گیری‌ها و قوانین تغییر کنند.

وی با اشاره به به روند تاریخی تولید نفت در روسیه و افت‌وخیزهای آن گفت: امروز زمان حیاتی برای صنعت نفت و گاز است، همچنین برای استخراج نفت و گاز باید هزینه‌ها تغییر یابد. 

وی تصریح کرد: چالش‌های مربوط به جذب سرمایه‌ در کوتاه مدت است و باید راهکارهایی برای برطرف کردن آن یافت.

در همین حال، محمد ایروانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه انرژی دانا نیز در این نشست گفت: باید ظرفیت‌ها در حوزه تولید و اکتشاف نفت و گاز افزایش یابد، انرژی دانا نیز دارای چنین ظرفیتی است.

وی تاکید کرد: با سرمایه‌گذاری‌های مناسب می‌توانیم ظرفیت تولید نفت خود را بهبود و سهم خود را در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) افزایش دهیم.

در ادامه این نشست تخصصی، بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان نفت (اویک)، عنوان کرد: شرکت‌های داخلی فعال در صنایع نفت و گاز باید  توانایی‌های خود را در همه زمینه‌ها و به ویژه مدیریت پروژه تقویت کنند.

 افزود: در شرکت‌های ایرانی بحث فناوری‌سازی به‌ویژه در حوزه دیجیتال آغاز شده است که باید برای تقویت آن تلاش کرد.

در پایان پرویز راحت، مدیرعامل گروه توسعه انرژی تدبیر نیز در این نشست به موارد کاربردی امکان فعالیت موثر شرکت‌های داخلی در بخش نفت و گاز اشاره کرد.

کد خبر 285201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =