تیپ‌فلر سکوهای فازهای 9 و 10 پارس جنوبی با موفقیت تعویض شد

در عملیاتی فشرده و با تدابیر دقیق مهندسان ایرانی، عملیات حساس تعویض تیپ‌فلرهای فشار بالا و فشار پایین 2 سکوی تولیدی فازهای 9 و10 پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، عملیات ساخت و تعویض تیپ‌ فلرهای فشار بالا (HP) و فشار پایین (LP) در هر 2 سکوی 10 و 11 فازهای 9 و 10 پارس جنوبی با بهره‌گیری از دانش مهندسی معکوس از سوی مهندسان ایرانی بومی‌سازی شد.

مهدی طیبی، جانشین رئیس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس با بیان این‌که تعویض تیپ‌فلرهای HP و LP هر یک از این 2 سکو در ارتفاع حدود 90 متری از سطح دریا انجام شده است، گفت: این عملیات در دوره تعمیرات سالانه این 2 سکو انجام شده و برای تعویض تیپ‌فلرهای هر سکو با استفاده از کرین بارج، حدود 10 ساعت کاری، زمان صرف شده است.

وی با اشاره به این‌که ساخت و نصب این تیپ‌فلرها با همکاری واحدهای تعمیرات و بازرسی فنی شرکت نفت و گاز پارس و شرکت سازنده به‌طور کامل بومی‌سازی شده است، افزود: خوشبختانه در زمینه ساخت تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز، اقدام‌های خوبی با مشارکت سازندگان ایرانی انجام شده و تلاش می‌کنیم از طریق انتقال دانش فنی و ایجاد پیوند با شرکت‌های دانش بنیان گام مهمی در زمینه تقویت سازندگان ایرانی برداریم.

محمدرضا نوبخت، رئیس عملیات تولید ناحیه 2 شرکت نفت و گاز پارس نیز با اشاره به این‌که تیپ‌فلر این سکوها به دلیل آسیب‌های مکانیکی ناشی از خوردگی و فرسودگی در ۹ سال اخیر تعویض شده، گفت: عملیات یادشده با رعایت همه نکات ایمنی و با حداکثر سرعت در بازه زمانی شرایط مساعد دریا و همزمان با اورهال 2 سکو انجام شده است.

به گفته وی، این عملیات به دلیل حساسیت بالای کار در ارتفاع، با لحاظ‌ کردن عواملی چون سرعت باد، ارتفاع موج، جریان‌های swell دریا و بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای در کمترین زمان ممکن انجام شد.

کد خبر 285202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =