پتروشیمی‌ها در ثبات بازار ارز ثانویه نقش مهمی داشته‌اند

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نقش پتروشیمی‌ها را در ثبات بازار ارز ثانویه کلیدی دانست و اعلام کرد که هلدینگ خلیج‌فارس ارز حاصل از صادرات محموله‌های پتروشیمی را در سامانه نیما عرضه کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، جعفر ربیعی، امروز (یکشنبه، 29 مهرماه) در یک نشست خبری با تاکید بر این‌که موضوع اقتصاد، یکی از اصلی‌ترین مسائل کشور است، گفت: صنعت پتروشیمی، صنعتی پیشتاز و شاخص است که نقشی مهم در تامین ارز کشور و همچنین افزایش اشتغال دارد.

وی با اشاره به این‌که هم اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و معتقدم این جنگ به لشکر، سرباز و افسر نیاز دارد، افزود: کارگران، مدیران و مهندسان و همچنین مجتمع‌هایی که ارز برای کشور تامین می‌کنند همان سربازان و افسرانی هستند که متناسب با این نقش باید از آنان حمایت شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس با بیان این‌که سود این شرکت نسبت به پارسال با افزایش روبه‌رو بوده است، تصریح کرد: امروز سرمایه این شرکت از 5 هزار میلیارد تومان به 9 هزار و 150 میلیارد تومان افزایش یافته است.

ربیعی تاکید کرد: پتروشیمی پارس در تیرماه امسال وارد بورس شد و پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی نوری و بندر امام نیز در صف ورود به بورس قرار دارند.

وی با بیان این‌که در عرضه ارز در سامانه نیما کاملا شفاف عمل کرده‌ایم، گفت: همه محموله‌هایی که صادر کرده‌ایم در بازار ارز عرضه شده و ارز خود را نیز در اختیار صرافی‌های مختلف قرار داده‌ایم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس ادامه داد: به گفته بانک مرکزی بیش از 70 درصد ارز عرضه شده در سامانه نیما توسط پتروشیمی‌ها انجام شده است که این گفته شفافیت ما را بیان می‌کند.

ربیعی با انتقاد از این موضوع که گفته می‌شود پتروشیمی‌ها ارز خود را وارد بازار نمی‌کنند، تصریح کرد: این یک تهمت است، سهم پتروشیمی‌ها امسال در صادرات غیرنفتی افزایش یافته است.

وی به همکاری هلدینگ خلیج‌فارس با وزارت نفت و دولت اشاره و عنوان کرد: رابطه دو سویه و خوبی با وزارت نفت و دولت داریم. یکی از همکاری‌ها پروژه جمع‌آوری گازهای همراه مشعل در عسلویه بود که منافع بسیاری حتی برای ساکنان منطقه به همراه داشت.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس با بیان این‌که ظرفیت‌های جدید در صنعت پتروشیمی ایجاد شده است، گفت: بی‌شک پتروشیمی‌ها تاکنون در ثبات بازار ارز ثانویه نقش مهمی داشته‌اند.

کد خبر 285263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =