۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
  • کد خبر: 285264
افزایش قیمت ال‌ان‌جی در آسیا

قیمت‌های ال‌ان‌جی در آسیا در حال افزایش است و رشد کنونی قیمت نفت و جنگ تعرفه‌ها می‌تواند چالش‌های بیشتری برای خریداران ایجاد کند.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، تحلیلگران اعلام کردند با توجه به رشد قیمت نفت و محدود شدن عرضه، قیمت گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) در آسیا در آستانه افزایش قرار دارد.

این در شرایطی است که به دلیل اشتهای چین برای گاز به‌منظور جایگزینی زغال سنگ، تقاضا برای ال‌ان‌جی در آسیا رو به افزایش است.

اگر چین که دومین واردکننده بزرگ گاز در جهان است، برای واردات ال‌ان‌جی از آمریکا تعرفه وضع کند، ممکن است سبب شود خریداران چینی چالش‌های بیشتری را در کوتاه‌مدت تجربه کنند. با این همه، این مسئله همچنین می‌تواند زنجیره عرضه در آسیا را تغییر دهد و به دیگر تولیدکنندگان ال‌ان‌جی سود برساند.

راجیو بیسواس، از مدیران مؤسسه اچ‌آی‌اس مارکت، اعلام کرد: قیمت‌های گاز طبیعی در آسیا، هماهنگ با قیمت نفت، در سال جاری میلادی افزایش داشته است، زیرا قراردادهای بلندمدت ال‌ان‌جی در بیشتر مناطق، به قیمت نفت پیوند دارد.

طبق پیش‌بینی برخی کارشناسان، پس از آغاز اعمال تحریم‌های آمریکا ضدایران، قیمت نفت ممکن است به بالای 90 دلار برسد.

بیسواس پیش‌بینی کرد که قیمت تک محموله ال‌ان‌جی در بازار آسیا در ماه ژانویه سال 2019 میلادی به 11 دلار و 85 سنت برای هر یک میلیون بی‌تی‌یو برسد.

کد خبر 285264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =