توافق‌ نظر تحلیلگران انرژی درباره تردیدهای پیش روی بازار نفت

چهار تحلیلگر حوزه انرژی در اظهارنظرهای جداگانه ضمن صحه گذاشتن بر وجود نااطمینانی درباره شرایط بازارهای جهانی نفت خام، درباره افزایش قیمت‌های جهانی نفت خام اتفاق‌نظر داشتند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، در پی کاهش قیمت شاخص نفت خام دبلیو‌تی‌آی و رسیدن آن به کمتر از 70 دلار برای هر بشکه و کمترین میزان در یک ماه اخیر، کارشناسان بر این باورند که احتمال توقف روند اخیر افزایشی قیمت نفت یا کند شدن آن وجود دارد.

در این گزارش دیدگاه‌های چهار کارشناس و تحلیلگر حوزه نفت و انرژی مطرح شده است، آنان معتقدند قیمت نفت در کوتاه مدت افزایش می‌یابد.

هلیما کرافت، رئیس راهبرد کالا در موسسه آر‌بی‌سی‌کپیتال، به سرمایه‌گذاران هشدار داد که مذاکرات بین آمریکا و عربستان را با دقت دنبال کنند.

وی گفت: گرچه انتظار داریم که تا پایان سال 2018 قیمت شاخص دبلیو‌تی‌آی به میانگین 75 دلار برای هر بشکه و شاخص نفت خام برنت به میانگین 85 دلار برای هر بشکه برسد، اما همچنان عوامل ژئوپولیتیک غیرقابل انتظاری در بازار وجود دارد که ممکن است قیمت این کالای راهبردی را افزایش دهد.

در همین حال، تیم سیمور، رئیس موسسه مدیریت دارایی سیمور معتقد است که سرمایه‌گذاران حوزه انرژی نباید در سه ماه چهارم 2018 میلادی نگران شرایط بازارهای جهانی نفت خام باشند.

وی افزود: گزارش سالانه شرکت‌های نفت و گاز دنیا نشان از بهبود شرایط بازار نفت و تفاوت عملکرد آنها نسبت به چند سال‌ گذشته دارد.

رئیس موسسه مدیریت دارایی سیمو گفت: گرچه قیمت نفت به تازگی در پی برخی عوامل به شدت افزایش یافته است، اما سرمایه‌گذاران بدون توجه به این افزایش مقطعی هنوز به خرید این کالا ادامه می‌دهند و این همان موضوعی است که در بازار خرده فروشی نیز اتفاق می‌افتد.

سیمور تصریح کرد: بنابراین به باور اینجانب صرف‌نظر از تورم و رشد قیمت‌های نفت خام، سرمایه‌گذاران همچنان به سرمایه‌گذاری در این حوزه ادامه می‌دهند و شرایط در سه ماه چهارم امسال حتی مساعدتر خواهد شد. رشد کنونی قیمت‌های نفت، مقطعی و در پی برخی عوامل موقتی است.

در ادامه، جان کیلداف، یکی از موسسان موسسه انرژی اگین کپیتال، نیز هشدار داد که ممکن است سازش نکردن و مصالحه بین تولیدکنندگان و خریداران نفت در خاورمیانه سبب افزایش قیمت نفت شود.

وی افزود: من معتقدم که محدودیت‌ها و تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران قیمت‌ها را افزایش می‌دهد، اینجانب مانند برخی کارشناسان و تحلیلگران نفت 100 دلاری را پیش‌بینی نمی‌کنم، اما قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال بی‌شک به 85 تا 90 دلار برای هر بشکه می‌رسد.

لاری فینک، رئیس موسسه مدیریت سرمایه‌گذاری جهانی بلک راک مستقر در نیویورک بر این باور است که افزایش ارزش دلار می‌تواند به بازارهای جهانی نفت فشار بیشتری وارد کند.

وی افزود: افزایش قیمت دلار همگام با رشد قیمت‌های جهانی نفت خام می‌تواند بازارهای جهانی را با بی ثباتی رو‌به‌رو کند.

کد خبر 285296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =