تحویل بیش از 651 میلیون لیتر نفت خام به پالایشگاه کرمانشاه

تحویل نفت خام به پالایشگاه کرمانشاه در نیمه نخست امسال به 651 میلیون لیتر رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه غرب، جلال حیاتی، رئیس مرکز انتقال نفت و تاسیسات انتهایی کرمانشاه با بیان این مطلب که میزان نفت خام تحویلی به پالایشگاه یاد شده از طریق دو خط لوله 8 و 16 اینچ صورت گرفته است، اعلام کرد: در مدت یاد شده 54 میلیون لیتر نفت خام از طریق خط 8 اینچ و یک میلیون و 136 هزار لیتر نفت خام و فرآورده از طریق خط لوله 16 اینچ رسید شده است.

وی افزود: در 6 ماهه نخست امسال 350 میلیون لیتر نفت گاز از خط لوله 16اینچ برداسپی - کرمانشاه دریافت شد که 217 میلیون لیتر آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه و 133 میلیون لیتر آن از طریق خط لوله 10 اینچ انتقال فرآورده کرمانشاه - سنندج به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این شهر تحویل و ارسال شده است.

رئیس مرکز انتقال نفت و تاسیسات انتهایی کرمانشاه نفت سفید دریافتی از خط لوله 16 اینچ برداسپی - کرمانشاه را 59 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: از این میزان 9 میلیون لیتر آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه، 17 میلیون لیتر آن به شرکت L.A.B (پتروشیمی کرمانشاه) و 33 میلیون لیتر آن به شرکت پخش فرآورده نفتی سنندج تحویل و ارسال شده است.

حیاتی تاکید کرد: همچنین در بازه زمانی یاشده از خط لوله 16 اینچ، 129 میلیون لیتر بنزین دریافت شده است.

وی تصریح کرد: بنزین تحویلی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه 87 میلیون لیتر و بنزین ارسالی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سنندج 42 میلیون لیتر بوده است.

به گزارش شانا، منطقه غرب یکی از مناطق دوازده‌گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که وظیفه انتقال نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی را در ناحیه جغرافیایی غرب کشور  شامل مراکز انتقال شهید قمری، پایطاق، کرمانشاه و دو تاسیسات انتهایی کرمانشاه و سنندج برعهده دارد.

تأمین خوراک نفت‌خام پالایشگاه کرمانشاه، تأمین فرآورده‌های نفتی استان‌های کرمانشاه، کردستان و بخشی از استان ایلام، تأمین خوراک نفت سفید پتروشیمی (L.A.B)، تأمین خوراک نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج از مهم‌ترین وظایف این منطقه است.

کد خبر 285682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =