تولید پتروشیمی شیمی بافت افزایش می‌یابد

مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت از آغاز دریافت خوراک رافینت ۱ از پتروشیمی جم به منظور افزایش تولید در این مجتمع خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت، سیدمحسن شمس با اشاره به هدف این شرکت برای سال 97 مبنی بر افزایش میزان تولید تا رسیدن به ظرفیت اسمی گفت: به منظور تأمین بخشی از خوراک رافینت ۱ مورد نیاز این کارخانه از ابتدای سال با پتروشیمی جم به‌عنوان تولیدکننده این خوراک وارد مذاکره شدیم و پس از رایزنی‌های مدیریتی و مهندسی، برای تأمین این خوراک به میزان ۲۰۰ تن در روز توافق و قرارداد منعقد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت ادامه داد: از آنجایی که امکان ساخت سکوی بارگیری تانکر برای حمل این خوراک از عسلویه تا محل کارخانه این شرکت در بندر ماهشهر وجود نداشت، بنابراین با موافقت شرکت پایانه‌ها و مخازن عسلویه سکوی بارگیری در محل این شرکت احداث شد.

وی در خصوص انتقال خوراک از عسلویه به ماهشهر اظهار کرد: به این منظور، خط لوله‌ای به قطر ۴ اینچ و به طول 5.2 کیلومتر از واحد BD پتروشیمی جم به شرکت پایانه‌ها و مخازن طراحی و نصب شد.

شمس با بیان این‌که این پروژه ۷ ماه طول کشید، تصریح کرد: باوجود تحریم‌ها و ملاحظات خاص شرکت‌های سازنده تجهیزات اروپایی، همه تجهیزات موردنیاز طبق برنامه تأمین و نصب شد و با پایان یافتن این پروژه و نیز امکان دریافت خوراک مطابق با قرارداد منعقد شده، می‌توان به مقدار روزانه ۱۰۰ تن افزایش تولید داشت.

کد خبر 285698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =