قدردانی نمایندگان جنوب کشور از اقدام‌های وزارت نفت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه نمایندگان حوزه انتخابیه جنوب کشور از اقدام‌های انجام شده ازسوی وزارت نفت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه، وزیر نفت، امروز (یکشنبه، 27 آبان‌ماه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به پرسش‌های علی ساری، نماینده اهواز در باره مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده ازسوی وزارت نفت در سراسر کشور به‌ویژه خوزستان پاسخ داد که نماینده سوال‌کننده نیز در پایان پاسخ‌های وزیر نفت را قانع‌کننده دانست.

اما در این بین، خود نماینده سوال‌کننده از وزیر نیز در ابتدای پرسش خود، انتخاب زنگنه را یکی از بهترین انتخاب‌های دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری دانست و از کارهای ارزنده وی در صنعت نفت قدردانی کرد.

دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به‌ویژه نمایندگان حوزه انتخابیه جنوب کشور نیز از اقدام‌های مثبت وزارت نفت در بخش‌های مختلف از جمله مسئولیت‌های اجتماعی، قدردانی کردند.

سکینه الماسی، نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار شانا گفت: وزارت نفت با تلاش خود برای جوانان غرب کارون کلاس‌های کنکور تدارک دید که بدون تردید به توانمندسازی مردم آن مناطق کمک خواهد کرد؛ موضوعی که امروز نیز وزیر نفت به درستی به آن اشاره کرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس به فعالیت‌های مثبت وزارت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: آموزش کارجویان شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با هزینه وزارت نفت، بهره‌برداری از بیمارستان شهدای دشت آزادگان در سوسنگرد و ساخت چند مدرسه در غیزانیه و ... تنها بخشی از اقدام‌های مثبت وزارت نفت است.

حبیب‌الله کشت‌زر، نماینده بهبهان و آغاجاری در مجلس نیز تصریح کرد: وزارت نفت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی در جنوب کشور عملکرد مطلوبی داشته که می‌توان به برخی از آنها همچون مسائل فرهنگی، اجتماعی و برگزاری کلاس‌ آموزشی آمادگی کنکور در مدارس شهرستان‌های آغاجاری، امیدیه و شهرهای همجوار یا تعمیر مسیرهای ارتباطی روستاهای این شهرستان اشاره کرد.

علی گلمرادی، نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس نیز به خبرنگار شانا گفت: در بحث رسیدگی به مناطق پیرامونی تاسیسات، راه‌سازی، کمک به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و نقش‌آفرینی در زمینه اجرای برنامه‌های درازمدت زیست‌ محیطی و بیابان‌زدایی، شرکت‌های نفتی در جنوب کشور همواره پیشگام بوده‌اند.

وی افزود: آثار و نتایج اقدام‌های مثبت وزارت نفت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی در بلندمدت آشکار می‌شود، اما بدون تردید کمک به فراهم کردن امکانات در روستاها، تامین آب آشامیدنی، احداث مدرسه، مراکز درمانی، راه و زیرساخت‌های ارتباطی از گسترش بحران مهاجرت از روستاها به شهرها و حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌کند.

همایون یوسفی، نماینده اهواز در مجلس عنوان کرد: اقدام‌های مثبت وزارت نفت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی در جنوب کشور قابل مشاهده و ملموس است، این گونه فعالیت‌ها باید ازسوی دیگر وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها تداوم یابد.

قاسم ساعدی، نماینده دشت آزادگان و هویزه در این باره به خبرنگار شانا گفت: با دستور و پیگیری‌های شخص وزیر نفت، بسیاری از جوانان دارای تخصص و حرفه فنی در شرکت‌های نفتی منطقه جذب شده‌اند و در مجموع این گونه فعالیت‌ها و اشتغال‌زایی در منطقه دشت آزادگان و هویزه، ستودنی است.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اواخر شهریورماه امسال در نامه‌ای به وزیر نفت از اقدام‌های این وزارتخانه در بخش مسئولیت‌ اجتماعی قدردانی کرده بود.

کد خبر 285700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =