زمینه‌سازی برای توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در قشم

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، با تاکید بر زمینه‌سازی برای توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در قشم گفت: این منطقه با توجه به مزیت‎ها و فرصت‎های موجود، می‎تواند در حوزه انرژی به هاب منطقه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار شانا، حمیدرضا مومنی، امروز (دوشنبه، 28 آبان‌ماه) در همایش تخصصی معرفی فرصت‎های سرمایه‎گذاری قشم در حوزه نفت و انرژی افزود: قشم را می‎توان به 2 دوره تفکیک کرد؛ دوره پیش از ایجاد منطقه آزاد که اقتصاد آن در سه بخش کشاورزی، شیلات و تجارت تعریف می‌شد و دوره دوم از سال 72 که براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، ماموریت کاری این منطقه مشخص شد.

وی در ادامه به اقدام‎های انجام شده در حوزه انرژی اشاره و اظهار کرد: اسناد بالادستی مشاوران خارجی حاکی از آن است که مزیت‎های ویژه‎ای برای قشم در حوزه انرژی، گردشگری، صنعت، فولاد و حوزه اقتصاد دریامحور تعریف شده است.

به گفته مومنی، ۱۷ میدان هیدروکربوری در داخل و اطراف منطقه قشم وجود دارد و میدان‌های نفت و گاز سلخ، گورزین و هنگام در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در حوزه بانکرینگ بعد از چند سال توانستیم 52 هزار تن ظرفیت را فعال کنیم.

مومنی با بیان این‌که در حوزه تولید برق و آب با مشکل روبه‌رو نیستیم، گفت: تولید هزار مگاوات برق از سوی بخش خصوصی در حال انجام است که اواسط سال آینده حداقل 700 مگاوات آن وارد مدار خواهد شد، همچنین هم‎اکنون 200 هزار مترمکعب آب تولید می‎کنیم.

وی به سه ماموریت سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه سرمایه‌گذاری حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم برای سرمایه‌گذاری تامین منابع مالی را قطعی و شرایط پرداخت و زمان اجرای پروژه را تعیین کنیم. دستگاه حاکمیتی مرکز امور را برعهده خواهد گرفت و سازمان منطقه آزاد قشم نقش هماهنگ‌کنندگی خواهد داشت و در بخش زیرساخت امکانات فراهم خواهد شد.

کد خبر 285746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =