کارت هوشمند سوخت راهکاری مناسب برای مدیریت مصرف بنزین است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: فرآورده‌های نفتی و به‌ویژه بنزین در ایران بدون ابزارهای کنترلی مصرف می‌شود و برخی افراد نیز صرفه‌جویی را سرلوحه کار قرار نمی‌دهند، از این رو استفاده از کارت هوشمند سوخت روشی مناسبی برای مهار مصرف افسارگسیخته این فرآورده است.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا گفت: با استفاده از کارت‌های هوشمند سوخت، مقدار مصرف با در نظر گرفتن جزئیاتی همانند مصرف سوخت در انواع خودروها یا پراکندگی مناطق کم‌مصرف و پرمصرف بررسی می‌شود که این نوع اطلاعات برای مدیریت مصرف سوخت کشور بسیار مهم است.

وی افزود: با توجه به تفاوت قابل توجه قیمت بنزین در داخل کشور و کشورهای همسایه، استفاده دوباره از کارت سوخت از رواج قاچاق به‌ویژه قاچاق سازمان‌یافته این فرآورده نفتی جلوگیری می‌کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌شک استفاده از سامانه‌های کنترلی همانند کارت سوخت می‌تواند راهکاری برای مقابله با قاچاق فرآورده باشد.

میرزایی عنوان کرد: وضع کنونی اقتصاد کشور و تحریم‌ها اقتضا می‌کند که استفاده از کارت سوخت مالکان وسائل نقلیه سامانه کارت در جایگاه‌های  عرضه سوخت الزامی شود.

به گزارش شانا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، روز دوشنبه (28 آبان‌ماه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق بنزین به‌ویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، تنها با استفاده از کارت سوخت انجام شود.

کد خبر 285752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =