تولید 2 گرید جدید پلی‌اتیلن در پتروشیمی ایلام

به همت متخصصان و مهندسان توانمند پتروشیمی ایلام، تولید 2 گرید جدید ​PE۱۰۰ و ۸۲۰۰B ​در این شرکت محقق شد.

به گزارش شانا به نقل از  شرکت پتروشیمی ایلام، حامد خرمی، رئیس کارخانه پلی‌اتیلن سنگین این شرکت به قابلیت‌های گرید PE100 اشاره و اظهار کرد: این گرید با کیفیت متفاوت، مواد اولیه کمتر و با توانایی تحمل فشار بیشتر برای ساخت لوله، موفق به دریافت مجوز داخلی شد و درصدد دریافت مجوز خارجی است.

وی با اشاره به این‌که 100 درصد نیروهای این کارخانه از بومی‌های استان هستند، افزود: کارخانه پلی‌اتیلن سنگین ظرفیت تولید 300 هزار تن انواع گریدها را دارد. سال 95 بیش از 240 هزار تن انواع پلی‌اتیلن سنگین در این کارخانه تولید شده است.

مهناز رشنو، سرپرست مهندسی فرآیند پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام نیز گفت: یکی از کاربردهای مواد پلی‌اتیلنی در لوله‌های انتقال در صنایع کشاورزی، آب‌رسانی و شیمیایی در کلاس‌های مختلف است.

وی ادامه داد: گرید PE100 که از سوی متخصصان و مهندسان جوان و نخبه استان تولید شده است با قابلیت نصب بالاتر و مواد اولیه کمتر می‌تواند تا 50 سال فشار 10 بار را تحمل کند.

رشنو با بیان این‌که در آبان‌ماه امسال 7 هزار تن محصول گرید  PE100در کارخانه پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام تولید شد، افزود: این محصول درجه یک پس از تست‌ها و آزمایش‌های موفقیت‌آمیز در مدار تولید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: گرید 8200B نیز که تنها در استان ایلام تولید می‌شود در ساخت مخازن و باک خودرو کاربرد دارد و در مدت یک هفته 4 هزار تن از این گرید تولید شد که با استقبال مناسب مشتریان داخلی روبه‌رو شده است.

کد خبر 285817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =