تاکید مدیرعامل شرکت ملی حفاری بر ارتباط تنگاتنگ با مراکز هواشناسی

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به شرایط متغیر آب و هوایی در پاییز و زمستان امسال بر ارتباط نزدیک با مراکز استانی سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی در سومین نشست کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این شرکت، گفت: مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت‎های پزشکی مکلف است با توجه به پراکندگی دستگاه‎های حفاری در استان‎های مختلف با ادارات کل و مراکز هواشناسی این استان‎ها برای اطلاع از وضعیت جوی و اطلاع‎رسانی به دکل‎ها به‌منظور آگاهی و انجام اقدام‎های پیشگیرانه در مواقع وقوع حوادث طبیعی ارتباط نزدیک برقرار کند.

وی با بیان این‎که سلامت کارکنان در اولویت است، افزود: مسئولان و نیروهای عملیاتی باید به‌طور منظم در جریان گزارش‎های هواشناسی باشند تا در شرایط وقوع حوادث و شرایط نامناسب جوی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 موسوی تقویت شبکه ارتباطی دستگاه‎های حفاری را بسیار بااهمیت دانست و اظهار کرد: با هدف پیشگیری از حوادث و داشتن اطلاعات فیزیکی از دستگاه‎ها، لازم است تجهیزات روزآمد در دسترس باشد تا بتوان در شرایط بروز حوادث احتمالی در حین کار به موقع تصمیم‎گیری کرد و مانع آسیب‎های انسانی و مالی به تجهیزات شد.

 مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به نزولات جوی در روزهای اخیر و سیلابی‎شدن مسیرها و معابر سطح کلانشهر اهواز و مجموعه‎های سازمانی شرکت اشاره کرد و گفت: مدیریت خدمات سیمان و انگیزش چاه باید در چنین مواقعی با به‎کارگیری پمپ‎های فشار قوی نسبت به جمع‎آوری و دفع آب‎های سطحی در محوطه‎های سازمانی و همچنین کمک به شهرداری یا دیگر مراکز، اقدام لازم را انجام دهد.

 وی افزود: اداره مهندسی و طراحی راه و ساختمان و اداره تعمیرات ساختمان، پیشنهادها و راهکارهای لازم برای رفع آب‌گرفتگی محوطه‎های سازمانی را به مدیریت‎های برنامه‎ریزی تلفیقی و اچ‎اس‎یی ارائه دهند و تمهیداتی اتخاذ کنند تا مانع بروز مشکلات آب‎های سطحی شود.

موسوی اظهار کرد: مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت‎های پزشکی با هماهنگی اداره مهندسی ساختار و بهره‎وری، ضمن تهیه و آماده کردن لوازم و تجهیزات لازم به صورت یک پکیج کامل برای مقابله با بحران‎های طبیعی و غیرقابل پیش‎بینی، کارگاهی را برای متمرکز کردن تجهیزات مشخص و یک نفر کارشناس مجرب را به عنوان مسئول معرفی کند.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران، تصریح کرد: نشست‎های مدیریت بحران باید در قالب نشست‎های مستمر بر اساس دستورعمل‎ها در شرایط عادی و از سوی مدیریت‎های صف و پشتیبانی در شرایط اضطراری در دستگاه‎های حفاری، کارگاه‎ها و تاسیسات وابسته و همچنین امدادرسانی در سطح شهر برای ارائه خدمات مناسب تشکیل شود.

کد خبر 285908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =