افزایش قیمت بنزین صحت ندارد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای افزایش قیمت بنزین تا لیتری پنج هزار تومان گفت: تاکید مجلس بر احیای کارت سوخت بوده و تاکنون بحثی درباره افزایش قیمت بنزین یا سهمیه‌بندی مطرح نشده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، اسدالله قره‌خانی در این باره گفت: تاکنون فقط پیشنهادهایی مربوط به مدیریت مصرف سوخت مطرح شده، اما هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین یا سهمیه‌بندی اتخاذ نشده است.

وی با بیان این‌که در جلسات تشکیل شده در کمیسیون‌های مجلس یا دولت، هیچ مصوبه‌ای در این باره نبوده است، افزود: پیشنهادها و نظرهای مختلفی که مطرح می‌شود، هیچ کدام جنبه قطعی ندارد و تنها گمانه‌زنی است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس تنها خواستار اتخاذ سازوکاری برای مقابله با قاچاق سوخت و مدیریت مصرف است، اما درباره این‌که از چه ابزار و شیوه‌هایی برای تحقق این اهداف استفاده شود، هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

قره‌خانی به احیای کارت سوخت اشاره و عنوان کرد: کارت سوخت می‌تواند برای پایش اطلاعات و رصد وضع قاچاق استفاده شود. از طریق کارت سوخت مشخص خواهد شد که قاچاق از چه منابع و مراکزی در حال انجام است و به اصلاح سیاست‌ها کمک خواهد کرد.

کد خبر 285974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =