تجاری‌سازی دستاوردهای شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تقویت شود

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، بر لزوم تقویت فرایند تجاری‌سازی فعالیت‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی، امروز (چهارشنبه، 14 آذرماه) در بازدید از مرکز تهران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: جای افتخار است که روحیه بالا و توان علمی ارزنده این مجموعه در جهت ایجاد ظرفیت‌های علمی، فنی و صنعتی به سمت بالغ شدن است.

وی با اشاره به این‌که صنعت پتروشیمی، صنعتی پویا و بالنده است که نقش و جایگاه تاثیرگذاری در اقتصاد ملی کشور دارد، افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در بخش پشتیبابی فنی - علمی صنعت پتروشیمی نقش حیاتی دارد و باید در زمینه به‌کارگیری توان این مرکز در بدنه صنعت اقدام‌هایی انجام گیرد.

محمدی با بیان این‌که معتقدم پل ارتباطی صنعت و شرکت پژوهش و فناوری تا امروز چندان پررونق نبوده است، بر جهش فعال‌تر این شرکت در سال جاری تاکید و اظهار کرد: اگر نتوانیم اطمینان قابل اتکا نسبت به توان فنی و پژوهشی این شرکت در صنعت ایجاد کنیم، همه تلاش‌ها و دستاوردهای ارزشمند این مجموعه بی‌نتیجه خواهد ماند. در مقابل صنعت پتروشیمی نیز می‌تواند با اطمینان خاطر نسبت به تعهد و دانش این شرکت، با کاهش تدریجی وابستگی به دانش خارجی به‌ویژه در شرایط کنونی کشور، در بخش‌های مختلف فعال و پررونق باشد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر نگاه حمایتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: باید در سال 98 گام‌های قابل توجهی در زمینه همکاری این شرکت و صنعت پتروشیمی برداشته شود.

وی هدف نهایی را استفاده و بهره‌مندی کامل از ظرفیت‌ها و دستاوردهای این شرکت در صنعت اعلام کرد و افزود: معتقدم باید در زمینه تجاری‌سازی فعالیت‌های جاری این مرکز اقدام‌های وسیع و سریعی انجام شود. البته در این زمینه اقدام‌هایی صورت گرفته که به قرارداد منجر  شده است و جا دارد تا رسیدن به نقطه بلوغ تجاری‌سازی دانش فنی، برنامه‌ریزی شود.

محمدی ضمن بازدید از سالن‌ها و آزمایشگاه‌های پلیمری، غشایی، فعالیت‌های گروه فناوری- شیمیایی و توسعه محصول و گروه کاتالیست‌ها و متانول، در جریان اقدام‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به‌ویژه در بخش‌های تجاری‌سازی دانش فنی، مشارکت و همکاری‌های این شرکت در بخش‌های داخلی و بین‌المللی و دستاوردهای دانش فنی قرار گرفت.

کد خبر 286040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =