تلاش برای توافق کاهش تولید نفت اوپک ادامه دارد

با وجود فشارهای رئیس‎جمهوری آمریکا، اوپک و متحدانش به تلاش برای توافق درباره کاهش تولید نفت ادامه می‌دهند.

به گزارش شبکه بلومبرگ، اوپک و متحدانش به تلاش برای توافق درباره حجم کاهش تولید نفت ادامه می‌دهند، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از اوپک خواسته است که به تولید بالای نفت ادامه دهد.

با نزدیک شدن به نشست اوپک و غیر اوپک، بیشتر تولیدکنندگان نفت درباره لزوم کاهش تولید نفت به توافق رسیده‌اند، اما درباره چگونگی تحقق این خواسته توضیح نداده‌اند. گفت‌وگوهای اولیه میان عربستان و روسیه درباره کاهش تولید نفت در روز چهارشنبه، هیچ توافق نهایی در بر نداشت.

این در حالی است که ترامپ در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: جهان نمی‌خواهد و نیازی ندارد که شاهد قیمت‌های بالاتر نفت باشد.

باب مک‎نالی، رئیس مؤسسه راپیدان انرژی گفت: ترامپ با زمانبندی جالبی بدون دعوت به جلسه وزیرانی وارد شد که تلاش می‌کنند به سازش برسند.

آمریتا سن، کارشناس مؤسسه انرژی اسپکتس نیز گفت: درباره لزوم کاهش تولید، اختلاف ناچیزی میان اعضای اوپک وجود دارد؛ با توجه به روابط پیچیده عربستان و آمریکا، اعلام یک کاهش شدید تولید، اگر مورد توافق قرار گیرد، همچنان با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد جلسه امروز با خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، مثبت بوده است و الفالح نیز به دیدار با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس ادامه داد تا بتواند به اجماع دست یابد.

محمد الرمحی، وزیر نفت عمان نیز با اشاره به این که لازم است ونزوئلا، نیجریه، لیبی و ایران از کاهش تولید نفت معاف شوند، گفت: فکر می‌کنیم به توافق دست می‌یابیم.

حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک اعلام کرد با توجه به وضع تحریم‌های آمریکایی، ایران در هیچ گونه کاهش تولیدی مشارکت نخواهد کرد.

الرمحی اعلام کرد اوپک و متحدانش در حال مذاکره برای کاهش تولید نفت به مدت سه تا شش ماه هستند. با این حال، برخی منابع اعلام کردند روسیه و عربستان همچنان درباره چگونگی تقسیم کاهش تولید اختلاف دارند. همچنین بحث‌ها درباره سطح مبنای کاهش تولید نفت ادامه دارد.


کد خبر 286052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =