قیمت حامل‌های انرژی افزایش نمی‌یابد

رئیس جمهوری در عین حال که تاکید کرد دولت تصمیمی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد، گفت: رشد قاچاق بنزین به دلیل ثابت بودن قیمت بنزین و افزایش فاصله قیمتی با کشورهای همسایه است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، حسن روحانی، عصر امروز (چهارشنبه، ۱۴ آذرماه) در نشست خبری با اهالی رسانه در استان سمنان با بیان این‌که اکنون دولت تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین و گازوییل نگرفته، گفت: یکی از گزینه‌ها این است که با افزایش قیمت این فرآورده‌ها بخشی از منابع حاصل از آن را به مردم بازگردانیم که البته این کار آثار خود را دارد.

رئیس جمهوری رشد قاچاق بنزین و گازوییل به کشورهای همسایه در پی افزایش فاصله قیمتی آن با این کشورها را نتیجه ثابت ماندن قیمت این فرآورده‌ها برشمرد و ادامه داد: روزانه 10 میلیون لیتر بنزین قاچاق می‌شود که البته مسئولان مبارزه با قاچاق کالا باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند تا جلوی قاچاق را چه در واردات و چه در صادرات بگیرند تا مردم احساس آرامش کنند.

روحانی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم سال آینده کالاهای اساسی را با قیمت دلار 4200 تومانی به مردم عرضه کنیم، ضمن این‌که با توجه به بودجه سال آینده 14 میلیارد دلار  ارز برای خرید کالاهای اساسی و تزریق آن به بازار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 286058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =