برگزاری مانور مشترک مقابله با نشت نفت در محیط تالاب هورالعظیم

مانور مشترک مقابله با نشت نفت در محیط تالاب هورالعظیم با همکاری طرح‌های توسعه میدان‌های نفتی غرب کارون در محل طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، مانی عبدالله‎زاده، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست، پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این باره گفت: ضروری است مانورهای مقابله با آلودگی زیست‎محیطی از سوی شرکت متن، به‌صورت دقیق و منظم اجرا شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل در زمان بحران، امکان رسیدگی به موانع با سریع‌ترین زمان و با بهترین کیفیت، قابل اجرا باشد.

وی افزود: در مانورهایی از این قبیل، کیفیت ارتباط، پشتیبانی واحد‌های اچ‎اس‎یی طرح‎ها، رسیدن گروه‌های واکنش در شرایط اضطراری طرح‎های مجاور به محل مانور و همچنین لزوم هماهنگی سریع تیم اچ‎اس‎یی و حراست طرح‌های غرب کارون در کنترل موقعیت و محیط اطراف اهمیت فراوانی دارد.

کوروش رضازاده، رئیس اچ‎اس‎یی شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز با بیان این‎که برگزاری مانورهایی مشابه طبق برنامه‎ای منظم و سازماندهی شده برای افزایش سطح کیفی نیروها‌ی مرتبط و فنی در طرح‌های توسعه غرب کارون ضروری است، گفت: همه تلاش شرکت متن برخورداری از تجهیزات فنی مورد نیاز برای مقابله با آلودگی نفتی در زمان بحران است و در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق به‎منظور دست یافتن به طرحی جامع برای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی برنامه‌ریزی شده است و رویه‌ای برای اجرای این برنامه‌ریزی بر پایه OPRC (کنوانسیون بین‌المللی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی) در دست تهیه و تدوین است.

همچنین در  این مانور، نکات مثبت و منفی از سوی گروه ارزیاب به‌صورت جامع و مدون در حضور گروه اچ‎اس‎یی شرکت ملی نفت ایران و رئیس امور اچ‎اس‎یی شرکت متن بررسی شد.

خرید تجهیزات مقابله با نشت نفت متناسب با محیط تالابی برای افزایش توانایی سطح مقابله تیم‌های واکنش در شرایط اضطراری طرح‌های غرب کارون و برگزاری مانور‌های مشترک از دیگر موارد بررسی شده در این نشست بود.

در این مانور، ۱۴۰ نفر از نیروهای عملیاتی مناطق نفتی غرب کارون با نظارت نمایندگان اچ‎اس‎یی شرکت ملی نفت ایران و دیگر شرکت‎های تابعه وزارت نفت حضور داشتند. نفرات برتر این دوره تحت عنوان گروه‌های واکنش در شرایط اضطراری طرح‌های غرب کارون انتخاب شدند.
کد خبر 286139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =