برنامه‎های هفته پژوهش در دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه شریف

دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف به منظور بزرگداشت هفته پژوهش، از 24 تا 28 آذرماه امسال برنامه‎هایی را با رویکرد تشریح دستاوردهای ارتباط صنعت نفت و دانشگاه در زمینه‎های علمی و پژوهشی تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار شانا، ارائه تازه‌ترین دستاوردهای تحقیقاتی و ایحاد زمینه مناسب ارتباط دانشکده با صنایع همکار و گسترش فرهنگ پژوهشی در دانشکده از اهداف برگزاری نشست‎های پژوهشی در این دانشکده عنوان شده است.

بر این اساس، در روزهای عنوان شده، طرح‎های صنعتی شامل «تولید سوخت زیستی همزمان با تصفیه فاضلاب در بیوراکتور غشایی حاوی ریزجلبک»، «آشنایی با شبیه‌سازی دینامیک مولکولی و کاربردهای آن در مهندسی نفت»، «معرفی کوارتزکریستال مایکروبالانس به عنوان جزء اصلی یک حسگر شیمیایی برای مطالعه تضمین جریان (flow assurance) در تولید و ازدیاد برداشت نفت» و «ساخت غشاهای اسمز معکوس حلزونی برای شیرین‌سازی آب دریا» از سوی مجریان این طرح‎ها ارائه خواهد شد.

چشم‌انداز گوگردزدایی در ایران، بررسی فرصت‌های پژوهشی در کشور آلمان و تشریح وضع پیشرفت طرح توسعه فناورانه میدان کوپال از سوی دانشگاه صنعتی شریف، از دیگر مسائلی است که در این چند روز محور بحث و بررسی خواهد بود.

دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف در این برنامه، از حضور سخنرانان مختلفی نیز بهره خواهد برد و در روز پایانی (28 آذرماه) از پژوهشگران و مجریان طرح‎های صنعتی این دانشکده نیز قدردانی خواهد شد.

کد خبر 286195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =