ساخت 120 قطعه مورد نیاز پتروشیمی ایلام به همت متخصصان داخلی

رئیس واحد مهندسی، ساخت و خودکفایی مجتمع پتروشیمی ایلام از ساخت و تحویل 120 قطعه مورد نیاز این شرکت در داخل کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی ایلام، از آنجا که امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری شده است، مختصصان داخلی بر آن شدند با اتکا بر توان داخلی، قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی را در داخل کشور تولید کنند.

واحد مهندسی ساخت و خودکفایی پتروشیمی ایلام، یکی از واحدهای تولیدی در غرب کشور است که با تکیه بر توان و تخصص نیروهای بومی کشور توانسته ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور، بخشی از نیازهای پتروشیمی را نیز تامین کند.

علی‌ناصر سلیمانی، رئیس واحد مهندسی ساخت و خودکفایی پتروشیمی ایلام با بیان این‌که این واحد خردادماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: بیش از 50 هزار قطعه و تجهیز در واحدهای مختلف شرکت استفاده شده و بخشی نیز در انبار پتروشیمی ایلام موجود است که از خارج کشور خریداری شده‌اند و در صورتی که به شرکت‌ها و نیروی انسانی داخلی اعتماد شود، بخش عظیمی از این قطعات در کشور قابل طراحی و ساخت هستند.

وی افزود: از ابتدای فعالیت واحد مهندسی ساخت و خودکفایی با حمایت‌های مجموعه‌ مدیریت شرکت، ساخت قطعات ساده و پیچیده‌ مکانیکی در دستور کار قرار گرفت و اکنون ساخت قطعات برق و ابزار دقیق و مواد شیمیایی در برنامه‌ بعدی این واحد است.

رئیس واحد مهندسی ساخت و خودکفایی پتروشیمی ایلام با بیان این‌که ساخت این قطعات در داخل کشور نیاز مجتمع پتروشیمی ایلام را برطرف می‌کند و ضمن انتقال فناوری به داخل و ایجاد اشتغال، از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: قطعات واحدهای بسته‌بندی، قطعات پمپ کمپرسور در واحد تعمیرات مکانیک و قطعات مربوط به توربین در واحدهای یوتیلیتی از جمله قطعاتی هستند که به‌طور عمده یا ساخته شده‌اند یا در مرحله ساخت قرار دارند.

سلیمانی ادامه داد: تاکنون درخواست ساخت بیش از 150 قطعه مختلف و تجهیز به واحد خودکفایی ارجاع شده که 120 مورد از آن ساخته و تحویل شده و صرفه‌جویی  25 میلیارد ریالی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های صنعتی تولیدی در ایران گفت: احتمال ساخت بسیاری از قطعات در کشور با قیمتی رقابتی نسبت به نوع خارجی وجود دارد. تحریم‌ها، دسترسی آسان و سریع به شرکت‌های تولیدکننده ایرانی را بهتر از شرکت‌های خارجی فراهم می‌کند که این موضوع، مزیت و مشوق بزرگی برای واحدهای تولیدکننده قطعات و تجهیزات است.

رئیس واحد مهندسی ساخت و خودکفایی پتروشیمی ایلام با بیان این‌که زمان طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات در شرکت‌های صنعتی تولیدی در داخل ایران کمتر از مدت زمان ساخت قطعات در خارج از کشور است، به ساخت یکی از دستگاه‌های مورد نیاز پتروشیمی اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار دستگاه تست افت فشار (کاتالیست ریفورمو هیدروژن) در واحد خودکفایی پتروشیمی ایلام، طراحی و ابعادبرداری شده است. قطعات ثابت کمپرسور هوای واحد نیروگاه، فیلتر، پمپ 831‌، ساخت رینگ کمپرسور، ساخت رینگ DSCH، تیوی نیروگاه، کلاچ اکسترودر و اسکرو 302 و... از مهم‌ترین قطعات ساخته شده در داخل کشور هستند که در واحدها و پروژه‌های مجتمع پتروشیمی ایلام استفاده شده‌اند.

کد خبر 286236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =