کرباسیان خط‎مشی اچ‎اس‎یی شرکت ملی نفت ایران را ابلاغ کرد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، خط‎مشی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران را به مدیران شرکت‎های فرعی و تابعه، مدیریت‎ها و واحدهای ستادی ابلاغ کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، در ابلاغیه مسعود کرباسیان آمده است:

شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از بزرگ‎ترین دارندگان ذخایر هیدروکربوری در جهان، اهداف راهبردی خود را در فعالیت‎های بالادستی صنعت نفت بنا نهاده است. توسعه پایدار، از اصول بنیادی شرکت تلقی شده و بر کلیه اهداف، حاکم خواهد بود؛ تمامی فعالیت‎ها نیز بر پایه ارزش‎های سازمانی که برگرفته از نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست است، مدیریت خواهند شد.

طرح‎ریزی و استقرار نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در تمام فرایندهای شرکت اعم از اکتشاف، استخراج، انتقال، بهره‎برداری، ذخیره‎سازی و صادرات از تعهدات اساسی ما محسوب شده و مدیران شرکت‎های فرعی و تابعه، مدیریت‎ها و واحدهای ستادی ملزم به بکارگیری و رعایت ترتیبات اتخاذ شده در این نظام خواهند بود.

سیاست‎های ذیل به عنوان اصول و چارچوب این نظام تلقی شده و تمام اهداف، برنامه‎ها و فعالیت‎های سازمان باید منطبق بر آن تعریف و اجرا شوند:

- حفظ سلامت نیروی انسانی به عنوان بالاترین سرمایه سازمانی و ملی

- حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از اتلاف منابع و تخریب آن ناشی از فعالیت‎های شرکت

- حذف، کاهش و کنترل ریسک‎ها در تمام فعالیت‎ها با هدف دستیابی به تولید ایمن و پایدار

- توجه به اصول پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در راستای حفاظت از تاسیسات و سرمایه‎های ملی

- ارتقای فرهنگ HSE و بهبود عملکرد با تمرکز بر توسعه صلاحیت‎های حرفه‌ای

- مدیریت بر مبنای فرایندها در تمامی سطوح با رویکرد نگرش سیستمی

- انطباق با قوانین و مقررات ملی و بین‎المللی و توجه به مسئولیت‎های اجتماعی

- بهبود عملکرد پیمانکاران با نظارت مستمر بر شناسایی، انتخاب و به‌کارگیری آنها.

اینجانب با اعتقاد راسخ به  مفاد این بیانیه، از کلیه مدیران و کارکنان انتظار دارم ضمن پایبندی، با جدیت زمینه دستیابی به آن را فراهم آورند.

همچنین مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست با اختیارات کامل، مسئولیت طرح‎ریزی، توسعه و بهبود نظام مدیریت HSE شرکت ملی نفت را عهده‎دار بوده و موظف خواهد بود کلیه فرآیندها را تحت نظارت و کنترل داشته و نتایج و پیشرفت‎های صورت گرفته را به‌طور مستمر  به اینجانب گزارش نماید.

کد خبر 286275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =