صدای ناهنجار مجاری شبکه انتقال گاز کاهش یافت

توجه به سلامت جسمی و روحی کارکنان انتقال گاز و حفاظت از محیط‌زیست سبب شد تا پروژه پژوهشی سایلنسرهای ترکیبی بازتابشی - جذبی در سراسر شبکه انتقال گاز اجرا شود.

به گزارش شانا، سعید توکلی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران درباره پروژه پژوهشی سایلنسرهای (صدا خفه‌کن) ترکیبی بازتابشی - جذبی گفت: این طرح با هدف مهار صدای ناهنجار مجاری تخلیه در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز با همکاری دانشگاه علم و صنعت انجام شد.

وی افزود: براساس نتایج معاینات دوره‌ای انجام شده برای کارکنان عملیاتی، آسیب‌های شنوایی به عنوان محتمل‌ترین و عمومی‌ترین آسیب شغلی در طول سنوات کاری محسوب می‌شود. وقوع آسیب شنوایی سبب کاهش اعتماد به نفس فردی، کاهش تمرکز، چالش‌های ارتباطی بین کارکنان به‌ویژه در شرایط عملیاتی، اختلال خواب پنهان، اختلالات قلبی –عروقی و سرانجام کاهش بهره‌وری می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت انتقال گاز، افزون بر نیروی انسانی، در برخی موارد نیز امکان ایجاد مشکل برای ساکنان یا مجاوران خطوط لوله یا ایستگاه‌های تقویت فشار گاز وجود دارد، بنابراین شرکت انتقال گاز با رویکرد حفظ سلامت کارکنان عملیاتی و رعایت پروتکل‌های محیط‌زیستی به سبب صیانت از حقوق شهروندی و همسو با مسئولیت‌های اجتماعی و مدنی خود، حفاظت از جایگاه سازمانی و اعتباری مجموعه و توجه به ضوابط تولید پایدار - ایمن - بهره‌ور، به حل این چالش اهتمام ورزیده است. 

توکلی ادامه داد: این پروژه با هدف استخراج دانش فنی صداخفه‌کن‌های فشار بالا به منظور مهار صداهای ناهنجار تخلیه مجاری، تخلیه خطوط لوله یا ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و همسو با برطرف‌سازی آسیب‌های پرسنلی با رعایت شرایط استاندارد و ضوابط بهداشت صنعتی و محیط‌زیستی اجرا شده است.

وی اعلام کرد: پس از اجرای این طرح، کارکنان حتی بدون نیاز به استفاده از گوشی حفاظتی، امکان قرارگیری در مجاورت ونت تخلیه را بدون هرگونه آسیب شنوایی یا سایر آسیب‌های پنهان خواهند داشت.

کد خبر 286766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =