پرونده سانچی تا ۵ ماه آینده در نوبت بررسی دادگاه قرار می‌گیرد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: پرونده تصادف بین کشتی ‌ایرانی و چینی (سانحه سانچی) تا پنج ماه آینده در نوبت رسیدگی قرار می‌گیرد و دادگاه آن در هنگ‌کنگ یا چین برگزار می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، نصرالله سردشتی عصر پنجشنبه (20 دی‌ماه) در حاشیه آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهدای سانچی گفت: بیمه‌گران انگلیسی طرف قرارداد شرکت ملی نفتکش با ادعاهایی که چین، کره و ژاپن برای آلودگی دارند به‌طور مستقیم با آنها در حال مذاکره هستند.

وی افزود: دادگاهی که قرار است در چین یا هنگ هنگ برگزار شود، بحث درجه تقصیر را در حادثه سانچی مشخص خواهد کرد که این دادگاه نیز ارتباط زیادی با شرکت ملی نفتکش ایران ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از پرداخت پول بیمه به 11نفر از خانواده‌های شهدای سانچی خبر داد و تصریح کرد: به بقیه خانواده‌هایی که امور مربوط به انحصار وراثت را در دست انجام دارند، حق بیمه پرداخت خواهد شد.

سردشتی عنوان کرد: همچنین طبق مصوبه هیئت مدیره این شرکت، یک نفر از اعضای درجه یک خانواده‌های شهدای سانچی به کار گرفته می‌شوند که تاکنون 13 نفر در این شرکت جذب شده‌اند.

وی گفت: پرداخت مستمری به برخی از بازماندگان حادثه سانچی نیز همانند خانواده‌های شهدا خواهد بود و اعضای خانواده این شهدا نیز که هم اکنون سر کار هستند در جاهای مختلف شرکت به کار گرفته شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش افزود: با توجه به نیازمندی شرکت ملی نفتکش ایران به جذب نیرو در دریا، در صورت نیاز برخی از اعضای خانواده‌های این شهدا بدون نیاز به مصوبه و خارج از سهمیه به کار گرفته خواهند شد.

سردشتی تصریح کرد: کمیته ویژه رسیدگی به حادثه سانچی نیز گزارش خود را ارائه کرده است و یکبار این گزارش توسط کاپیتان بسنده به همراه فیلم برای خانواده شهدا نمایش داده شده است.

وی درباره تاثیر تحریم‌ها بر مسئله حادثه کشتی سانچی و مسائل بیمه‌ای آن گفت: این پیگیری مربوط به بیمه‌گران است و درجه تقصیر روی مسائل بیمه‌ای تاثیر نمی‌گذارد، بنابراین بحث تحریم‌ها ربطی به سانچی ندارد.

کد خبر 286790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =