گازرسانی به زاهدان مطابق برنامه ادامه دارد

معاون وزیر نفت در امور گاز درباره گازرسانی به زاهدان اعلام کرد که گازرسانی به این شهر مطابق برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ادامه دارد.

به گزارش شانا، حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه نشست خبری امروز (شنبه، 22 دی‌ماه) در جمع خبرنگاران درباره گازرسانی به زاهدان گفت: برخی انتظار داشتند که ما شتاب بیشتری در گازرسانی به این منطقه داشته باشیم، اما گازرسانی به زاهدان مطابق برنامه پیش رفته است. تاکنون نیز درگیر برخی مشکلات بودیم که اکنون رفع شده است.

وی درباره صادرات گاز ایران به اروپا نیز توضیح داد: اروپایی‌ها اطمینان یافته‌اند که تولید و صادرات گاز ایران بی‌وقفه ادامه دارد و این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز حضور شرکت‌های اروپایی برای آغاز صادرات گاز ایران به قاره سبز باشد، اما تاکنون مذاکره‌ای در این زمینه نداشته‌ایم.

معاون وزیر نفت در امور گاز درباره صادرات گاز ایران به افغانستان که مقرر شده بود از سوی بخش خصوصی انجام شود، اظهار کرد: این طرح نیز مذاکراتی را به همراه داشته، اما هنوز جدی نشده است. با توجه به امکانات و خطوطی که در شرق کشور داریم امکان صادرات گاز به افغانستان را داریم. برای مرحله نخست، روش سی‌ان‌جی در نظر گرفته شده است و زمان اجرایی شدن طرح به این موضوع بستگی دارد که بخش خصوصی چه زمانی بتواند در افغانستان برای گاز ایران مشتری پیدا کند.

کد خبر 286809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =