انجام 750 مورد تعمیرات و پشتیبانی خطوط لوله در نفت و گاز گچساران

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران گفت: به منظور صیانت از تولید و حفظ محیط زیست، 750 مورد تعمیرات و پشتیبانی خطوط لوله در شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، حسین سبکبار گفت: بازسازی و اصلاحیه تغییر قطر خطوط لوله نفت ورودی 9 حلقه چاه در تفکیک‎گر 167 گچساران یک با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: تعمیر محل نشتی خط 42 اینچ، ایمن‌سازی و تعویض دو رشته خط لوله 24 اینچ، تعمیر و ایمن‎سازی خط لوله 26 اینچ، ایمن‌سازی و تعویض خط اصلی و خطوط همراه عبوری از دیگر اقدام‎های این اداره از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

وی به اهم فعالیت‎های پروژه‌ای انجام شده نیز اشاره و اظهار کرد: ایمن‎سازی خطوط لوله 8 اینچ گاز هفت حلقه چاه، ایمن‎سازی به روش غلاف‎گذاری روی خط لوله 26 و 30 اینچ نفت و حذف انشعاب خط لوله 26 اینچ نفت نمکی، ایمن‌سازی خطوط لوله 24 اینچ و تعویض خطوط لوله 6 اینچ پساب نمکزدایی از مهم‎ترین اقدام‎هایی بوده که از سوی این اداره انجام شده است.

سبکبار تصریح کرد: اداره نگهداری و تعمیرات از ابتدای امسال تاکنون تعداد 751 درخواست کار مانند اصلاحیه‎های مهندسی، درون و برون کارخانه‎ای، تعمیرات مترقبه و پیش‎گیرانه، اتصال مجدد و جمع‌آوری چاه‎ها، عملیات حفاظت کاتدی و مهار نشتی خطوط لوله را برای حفاظت و صیانت از تولید انجام داده است.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران درباره وظایف این اداره توضیح داد: پراکندگی تاسیسات این شرکت به عنوان دومین تولیدکننده نفت در مناطق نفت‎خیز جنوب سبب شده است کار در اداره نگهداری تعمیرات و خطوط لوله نفت گچساران نسبت به دیگر نقاط از حساسیت ویژه‎ای برخوردار باشد.

سبکبار افزود: این اداره وظایفی مانند برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی و هدایت عملیات نگهداری، انجام تعمیرات اصلاحی روی خطوط لوله درون و بیرون تاسیسات، اجرای پروژه‎های غیرعمده، مطالعه و پیگیری برنامه‎های کوتاه‎مدت و بلندمدت شرکت، همکاری و هماهنگی با ادارات مهندسی عملیاتی، خدماتی، ادارات ستادی مناطق نفت‎خیز و دیگر شرکت‌های بهره‌بردار در اجرای پروژه‎های مشترک و نظارت بر حداکثر استفاده از تجهیزات، ماشین‎آلات و دیگر منابع و اطمینان از رعایت مقررات ایمنی را بر عهده دارد.

کد خبر 286852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =