نمایی از بخش تولیدی سکوی سروش از پنجره راه پله های بخش مسکونی
نمایی از مشعل و بخش زیرین راهروی اتصال دهنده بخش مسکونی و عملیاتی سکو
مشعل سکوی نفتی سروش که در مقایسه با گذشته خروجی گاز کمتری دارد.
کابلهای برق سکوی سروش، جالب است که بدانید سوخت ژنراتورهای تولید برق سکوی نفتی سروش از گازهای همراه نفت جمع آوری شده این میدان تامین می شود.
اهمیت دادن به گل و گیاه و فضای سبز در وسط دریا و روی هزاران تن آهن با وجود همه سختی های کار روی یک سکوی نفتی قابل تحسین است.
تاسیسات سرچاهی یکی از چاههای میدان نفتی سروش. به دلیل وجود رطوبت زیاد و احتمال خوردگی تجهیزات، کار نگهداری، سند بلاست و رنگ آمیزی آنها به صورت مرتب انجام می شود.
بخش تولیدی سکوی سروش
پل ارتباطی بخش مسکونی به تولیدی سکوی سروش که طول آن به بیش از 100 متر می رسد.
نمای هوایی سکوی سروش از روی بالگرد
تابش نور خورشید بر فراز آبهای گرم و نیلگون خلیج فارس
برای تمیز نگه داشتن رنگ زرد این سازه آبی در منطقه ای جغرافیایی با دمای معمول 35 تا 40 درجه سانتیگراد و رطوبت 100 درصدی که به شدت سبب خوردگی هر گونه فلزی می شود، اسکراپ و رنگ آمیزی منظم و دوره ای یک ضرورت به شمار می آید.
یکی از کارکنان سکوی سروش در حال بررسی عملکرد روزانه تاسیسات
طراحی و مهندسی شرکت شل در سکوی سروش به نحوی است که علاوه بر رعایت مسائل فنی، با پیچ و تابی جالب در لوله ها و تاسیسات ، از حداقل فضا استفاده کرده است.
حمل آذوقه مورد نیاز کارکنان اقماری میدان نفتی سروش بوسیله شناورها انجام می شود.
نمایی از سکوی مسکونی 5 طبقه سروش
سکوی نفتی سروش در شب، این عکس از روی پایانه شناور صادراتی خلیج فارس گرفته شده است.
تقابل خورشید و مشعل سوزان سکوی نفتی سروش
اتاق کنترل سکوی نفتی سروش (CCR)، کارکنان این بخش به طور مداوم در حال رصد بخش عملیات تولید و عملکرد تاسیسات سکو هستند.
سکوی سروش در مجموع 147 پله دارد، کارکنان سکو روزانه برای مراجعه به بخشهای مختلف سکو باید از این پله ها بالا و پایین بروند، به طوری که در مواقعی که مشکل خاصی پیش می آید، تردد کارکنان از حال عادی خارج می شود و آنان مجبورند بارها و بارها از این پله های آهنی گذر کنند.
حمیدرضا برزوکی، جانشین سکوی سروش در حال شرح بخشهای مختلف سکو برای خبرنگاران
تراشکار سکوی سروش در حال کار کردن در کارگاه کوچک (Work Shop) این سکو است، با توجه به دوری سکو از خشکی و نبود امکان رفت و آمد آسان و همچنین نیاز مبرم به تعمیرات قطعات، یک واحد تعمیرات روی این سکو تعبیه شده است که تا حدودی نیازهای اولیه را برای تعمیر قطعات برآورده می کند.
خداحافظی از سکوی نفتی سروش بوسیله یک شناور که به آرامی در حال حرکت روی امواج مخملی و روغنی خلیج فارس است، برای اشخاصی که تنها چند ساعتی را مهمان کارکنان خونگرم و مهمانواز این سکو بوده اند شاید تا اندازه ای غم انگیز باشد، اما برای کارکنان اقماری این سکو که پس از 14 روز همزیستی با آب و آهن قرار است به خانه بازگردند تا چند روزی را در کنار خانواده باشند، لحظه خوشایندی خواهد بود.
نمای جانبی سکوی نفتی سروش
نمایی کلی از روبروی سکوی نفتی سروش که در دل امواج مخملی وسط آبهای نیلگون خلیج همیشه پارس واقع شده است.
نظر شما