۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
  • کد خبر: 243503
کلاغهای جزیره

شانا _ گروه عکس: کلاغ هندی در دهه 1350 به جزیره خارک وارد شده است. در سال 1356 جمعیت آنها حدود 500 عدد بود. طبق پژوهشی که در سال 88 به انجام رسیده است جمعیت آنها به بیش از 5500 عدد افزایش یافته بود.

 

 

کلاغ های خارگ 16  

کلاغ پرنده‌ای است از راستهٔ گنجشک‌سانان  و از دستهٔ شاخی‌نوکان و خانوادهٔ کلاغان ، که دارای قدی متوسط و پرهای سیاه در قسمت سر و بال و دم و گردن است .

کلاغ های خارگ 17 

باور عمومی در این باره که کلاغ عمری چندصد ساله دارد باوری غیر علمی است ، دانشمندان معتقدند که عمر کلاغ به چندین دهه می رسد.

کلاغ های خارگ 18   

کلاغ هندی یا کلاغ خانگی (Corvus splendens) گونه‌ای کلاغ بومی جنوب آسیاست که توسط انسان به بسیاری از نقاط دیگر دنیا نیز وارد شده‌است.

کلاغ های خارگ 15   

این گونه به خوبی با زندگی در کنار انسان سازگاری یافته و با توجه به لاشه‌خواری و همه‌چیزخواری از بقایای غذاهای انسان تغذیه می‌کند و هیچ جمعیتی از آن که مستقل از انسانها به حیات خود ادامه دهند شناخته نشده‌است. کلاغ هندی، بومی نپال، بنگلادش، هند، پاکستان، سری لانکا، جزایر مالدیو و لاکادیو، جنوب غرب تایلند، میانمار، هنگ‌کنگ، چین، بوتان، سنگاپور و سواحل جنوبی ایران است و توسط انسان به بسیاری از مناطق دیگر دنیا هم وارد شده‌است.

کلاغ های خارگ 14   

قابلیتهای کلاغ هندی آن را تبدیل به یک گونه مهاجم در بسیاری از این مناطق دنیا کرده که آسیب زیادی به محیط زیست بومی وارد می‌کند.

کلاغ های خارگ 13   

بومیان جزیره معتقدند که این میهمانان ناخوانده در دهه 1350 به جزیره وارد شده اند .(نمایی از جزیره خارگ در هنگام غروب)

کلاغ های خارگ 11   

 

کلاغ های خارگ 10   

کلاغ هندی از پرندگان بومی جزیره خارک است و در گذشته نه چندان دور از پراکندگی فراوانی در این منطقه برخوردار بوده است ولی بدون شک افزایش جمعیت آن از پرنده‌های قفسی فراری یا نمونه‌هایی که به این جزیره آورده شده ، نتیجه شده است . گزارشهای قدیمی از جنوب بلوچستان نیز ممکن است از این قبیل باشد و اما در حال حاضر اطلاع دقیق و مستندی از وضع، تعداد و پراکندگی این پرنده در دست نیست .

کلاغ های خارگ 9     

یک کلاغ در حال پیداکردن حشرات از بین درختان

کلاغ های خارگ 1  

نمایی از بقعه امام زاده سید میرمحمد حنفیه خارک

کلاغ های خارگ 8   

در سال 1356 جمعیت آن 500 عدد بود. طبق پژوهشی که در سال 88 انجام گرفت  جمعیت آن به بیش از 5500 قطعه افزایش یافته بود و اینک به حال آسیب رسان در آمده است.

کلاغ های خارگ 7   

کلاغ های خارگ 3   

نمایی از جزیره خارک

کلاغ های خارگ 2  

فضولات این کلاغها در تاسیسات می تواند باعث آسیبهایی شود. نمایی از تاسیسات دورود 3

کلاغ های خارگ 6   

کلاغ هندی با تغذیه از محصولات کشاورزی( بخصوص خرما) و استفاده ازمنابع آب شرب مردم(ایجاد آلودگی)، حمله مستقیم به افراد، بخصوص به بچه هایی که لباس براق پوشیده اند، حمله به بره های آهوان جزیره خارک، تغذیه از جوجه و تخم پرندگان و دامهای اهلی، ایجاد سر و صدا و دفع مدفوع، موجب سلب آسایش مردم و آسیب رسانی به محیط زیست جزیره خارک شده است.

کلاغ های خارگ 4  

 

کد خبر 243503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =