تعویض لوله 26 اینچ انتقال فرآورده‌های نفتی در مسیر بندرعباس- رفسنجان

بر اساس نتایج حاصل از پیگرانی هوشمند خط لوله 26 اینچ انتقال فرآورده در مسیر بندرعباس- رفسنجان تعویض شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه جنوب‌شرق، بر اثر خوردگی 42 درصدی که در کیلومتر 3 خط لوله 26 اینچ انتقال فرآورده در مسیر بندرعباس- رفسنجان در داخل غلاف در تقاطع ریل راه‌ آهن هرمزگان رخ داده بود، با انجام عملیات قطع و وصل در دو طرف محل تقاطع و خارج نمودن لوله معیوب از داخل غلاف، لوله جدید به طول 27 متر جایگزین شد.

در این عملیات پس از استقرار گروه‌ های تعمیرات خط، نیروهای ایمنی و آتش نشانی، حراست و همچنین ماشین‌ آلات سنگین و ابزارآلات مورد نیاز، با هدف ایمن‌سازی محوطه، نیروهای ایمنی و آتش‌نشانی منطقه جنوب‌ شرق، محل قطع و وصل لوله را با آب شستشو داده و آن را کاملاً گاززدایی کردند و همزمان تخلیه مواد به وسیله لوله‌ های درین و یکدستگاه آیخوف انجام شد.

پس از تخلیه مواد کار برشکاری دو سر لوله به وسیله نیروهای تعمیرات خط منطقه با استفاده از دستگاه cold cutter انجام شد سپس عملیات جوشکاری با همکاری نیروهای اعزامی تعمیرات خط مناطق خوزستان و مرکزی با کمترین زمان توقف با موفقیت به اتمام رسید.

همزمان با توقف این خط برای انجام تعویض لوله زیر ریل راه‌آهن در کیلومتر 3 بندرعباس، ولو دستی 16 اینچ انتقال فرآورده، گیربکس ولو شماره 495، کنترل ولو شماره 442 مسیر دریافت به مخازن تعادلی، ولوهای پیگ رو تراپ خط 16 اینچ انتقال فرآورده رفسنجان - یزد در مرکز انتقال نفت رفسنجان تعویض شد.
برشکاری، جوشکاری و اتصال مسیر لاین رلیف خط جدید 20 اینچ انتقال فرآورده به مسیر لاین مخزن شماره 407 و انشعاب در مسیر ورودی مرکز انتقال نفت رفسنجان از دیگر اقداماتی بود که همزمان با توقف خط لوله انتقال فرآورده بندرعباس- رفسنجان برای انجام تعویض لوله زیر ریل راه‌آهن در کیلومتر 3 بندرعباس،
در مرکز انتقال نفت رفسنجان انجام شد.

 

 

کد خبر 134484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =