اهواز _ شانا _ گروه نفت: شرکت های تابعه وزارت نفت در استان خوزستان و در راس آنها، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در مجموع بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به بهبود زیرساخت های محیط زیست شهری و توسعه و بهسازی شبکه فاضلاب اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، این میزان کمک مالی در حالی اختصاص داده می شود که در سال های اخیر، بسیاری از پروژه های زیست محیطی به طور جداگانه از سوی شرکت های بهره برداری نفت و گاز تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، با هدف توسعه زیرساخت های شهری و روستایی انجام شده است.

به گفته مقام های استان خوزستان، در بودجه امسال این استان تنها 130 میلیارد ریال اعتبار به بخش فاضلاب اختصاص داده شده که این میزان برای توسعه زیرساخت ها و نوسازی و بهسازی شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی ناکافی است.

محسن پویا، مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان اخیرا در نشستی تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران در اغلب شهرستان‌های خوزستان، بیشترین نقش را در تامین اعتبارات لازم برای برای اصلاح و اجرای شبکه فاضلاب داشته است.

بهنام مریدی، فرماندار ماهشهر نیز کمک های مالی سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و صنایع پتروشیمی مستقر در این منطقه را به توسعه زیرساخت های شهری، بسیار مثبت ارزیابی می کند.

به گفته مریدی، در بخش اصلاح و اجرای شبکه فاضلاب شهر شهید چمران، سازمان منطقه ویژه تمام ابعاد این پروژه را تقبل کرده و طراحی، اجرا و تامین اعتبارات لازم این طرح به عهده این سازمان است.

سید خلف موسوی، فرماندار آبادان نیز، کمک های چشمگیر پالایشگاه آبادان در زمینه توسعه شهری را قابل تحسین خوانده و معتقد است نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، بهسازی معابر و توسعه فضای سبز از جمله خدمات برجسته پالایشگاه آبادان به شهروندان به شمار می رود.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در بسیاری از شهرهای جنوبی کشور نیز، خدمات برجسته ای در زمینه اجرای پروژه های عام المنفعه انجام داده است؛ تنها در دو شهرستان امیدیه و آغاجاری، حدود 20 پروژه عام النفعه با صرف بیش از 247 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

پروژه بازسازی و بهسازی سیستم فاضلای شهر امیدیه یکی از این پروژه هاست که به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در سال گذشته انجام شده است.

کد خبر 146840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =