افزایش بیش از 3 میلیون لیتری انتقال سوخت از جنوب به شمال شرق تهران

شانا _ گروه پالایش و پخش: با بهره برداری از خط لوله جدید انتقال فرآورده ری ـ قوچک، ظرفیت انتقال فرآورده های نفتی از جنوب به شمال شرق تهران با 3.2 میلیون لیتر افزایش به روزانه 8.7 میلیون لیتر رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران امروز(سه شنبه 13 اردیبهشت) در مراسم بهره برداری از خط لوله انتقال جدید فرآورده نفتی ری ـ قوچک گفت: با توجه به گستردگی مناطق مسکونی در شهر تهران و قرار گرفتن خط لوله قدیمی ری ـ قوچک در مناطق مسکونی، طرح اجرای خط لوله جدید از نیمه دوم سال 85 در این شرکت کلید خورد و امروز به همت مدیران این طرح به بهره برداری رسید.

احمدی تصریح کرد: به دلیل نبود اطلاعات کافی در زمینه ساخت و ساز شهری و دریافت مجوزهای لازم از سازمان های مربوط، روند ساخت خط لوله جدید ری ـ قوچک به تعویق افتاد.

وی تصریح کرد: خط لوله قدیمی انتقال فرآورده ری ـ قوچک که در سال 1353 احداث شده بود، ظرفیت انتقال روزانه 35 هزار بشکه را داشت که این میزان با احداث خط لوله جدید به روزانه 55 هزار بشکه افزایش پیدا کرد.

احمدی کاهش بار ترافیکی ناشی از تردد نفتکش ها در مسیر پایانه نفتی ری به انبار نفت قوچک و کاهش احتمال ایجاد حوادث جاده ای را از دیگر اهداف احداث خط لوله جدید ری ـ قوچک برشمرد و تصریح کرد: با ساخت خط لوله جدید در این مسیر، روزانه از تردد بیش از 100 کامیون حمل فرآورده جلوگیری و این مهم، سبب کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران درباره روند پروژه های در دست احداث این شرکت گفت: پروژه احداث خط لوله نائین ـ کاشان ـ ری به طول 420 کیلومتر، خط لوله تبریز ـ خوی ـ ارومیه به طول 220 کیلومتر، خط لوله سلمان ـ خوی به طول 30 کیلومتر، خط لوله بندرعباس ـ سیرجان ـ رفسنجان به طول 468 کیلومتر و خط لوله رفسنجان ـ بیرجند ـ مشهد به طول 950 کیلومتر از دیگر پروژه های این شرکت است.

احمدی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پنج خط لوله را 1180 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این خطوط در آینده به تدریج به بهره برداری خواهد رسید.

وی بر مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح های در دست اجرای شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران تاکید و تصریح کرد: امیدواریم در سال جهاد اقتصادی، با مشارکت بخش خصوصی و همراهی سایر بخش ها پروژه های این شرکت با شتاب بیشتری اجرا شود.

کد خبر 169662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =