22 هزار لیتر سوخت قاچاق در منطقه کرمانشاه کشف شد

شانا _ گروه پالایش و پخش: بهمن امسال بیش از 22 هزار لیتر سوخت (نفت گاز) قاچاق از کامیون‌هایی کشف شد که قصد عبور از مرزهای کشور داشتند.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، این میزان فرآورده با بررسی های دقیق و شبانه روزی کارکنان حراست ناحیه قصرشیرین پخش منطقه کرمانشاه مستقر در بازارچه مرزی پرویزخان از مجموع 9 هزار و 622 دستگاه کامیون ایرانی و عراقی کشف شد که قصد خروج از کشور را داشتند.

از این میزان فرآورده کشف شده 15 هزار و 545 لیتر مربوط به تخلیه سوخت اضافی باک ها، 5 هزار و 796 لیتر فروش سوخت اضافی از باک ها و مقدار 900 لیتر به صورت جاسازی بوده است.

بر پایه این گزارش در پخش منطقه کرمانشاه در دی ماه سال جاری، تنها در یک محموله قاچاق بیش از 13 هزار لیتر نفت سفید کشف شده است که پس از صورت جلسه، محموله مشکوفه در انبار نفت کرمانشاه تخلیه شد.

مرز پرویزخان با عبور روزانه 800 کامیون ترانزیتی، رتبه اول صادرات به کشور عراق را میان تمام بازارچه‌های مرزی کشور به خود اختصاص داده که کنترل شبانه روزی قاچاق سوخت در بازارچه های مرزی با استقرار کارکنان حراست و ناحیه قصرشیرین در بازارچه فضایی ناامن را برای قاچاقچیان سوخت به وجود آورده است.

به گزارش شانا، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی - منطقه کرمانشاه یکی از مناطق سی و هفت گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که با 6 ناحیه در شهرهای مرکزی (کرمانشاه)، قصرشیرین، اسلام آباد، سقز، پاوه و کنگاور، تامین سوخت مردم این استان را به عهده دارد.

هم اکنون یک انبار نفت در شهر کرمانشاه با 14 مخزن با ظرفیت ذخیره‌سازی 180 میلیون لیتر فرآورده نفتی وجود دارد که نیاز این استان را تامین می‌کند.

60 درصد سوخت مورد نیاز این استان از پالایشگاه بیستون کرمانشاه، 25 درصد با خطوط لوله و 8 درصد به وسیله نفتکش تامین می‌شود.

کد خبر 185422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =