جابجایی 24 دکل حفاری و 231 میلیون لیتر سوخت در راستای پشتیبانی از تولید

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت گفت: در راستای پشتیبانی از تولید در یک سال اخیر 24 دکل حفاری از سوی این شرکت در مناطق عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب جابجا شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب مراد کمالی با گرامیداشت هفته دولت در تشریح عملکرد یک سال اخیر شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت توضیح داد: در این مدت همچنین بیش از 231 میلیون لیتر سوخت (نفت‌ گاز) نیز به وسیله ناوگان این شرکت به محل استقرار دکلهای تعمیراتی و توسعه ای، دکلهای شرکت پیراحفاری ایران و کارگاه شماره 5 شرکت ملی حفاری ایران انتقال یافت.

وی با اشاره به حمل و نقل افزون بر 69 هزار تن لوله جداری و 25 هزار تن مواد شیمیایی به دکلهای حفاری و دستگاههای لوله مغزی سیار، تامین و انتقال بیش از 613 میلیون لیتر آب آشامیدنی دکلهای حفاری، دستگاههای لوله مغزی سیار و تاسیسات شرکتهای نفت و گاز کارون و مارون را از دیگر فعالیتهای این شرکت در مدت پیش گفته برشمرد.

انجام بیش از 4500 مورد عملیات ویژه ماشین آلات سیار ساختمانی و 430 مورد عملیات ویژه خطوط لوله

کمالی افزود: در یک سال گذشته خدمات ارائه شده در واحد ماشین آلات سیار ساختمانی شامل انواع دستگاههای راهسازی و بالابرنده، کمپرسور هوا، موتور جوش و مولد برق به واحدهای ستادی و شرکتهای بهره برداری نفت و گاز و شرکتهای خدماتی تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از 4 هزار و 500 مورد فراتر رفت. 

 مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت  اظهار کرد: خدمات ارائه شده از سوی این شرکت در بخش عملیات ویژه خطوط لوله شامل عملیات هات تپ (Hot Tap)، بورینگ(Boring)  و لوله ‌‌بُر به شرکتهای تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و شرکت نفت مناطق مرکزی از شهریورماه 92 تا شهریورماه امسال بیش از 430 مورد  بوده است.

 نوسازی ناوگان ترابری مناطق نفتخیز جنوب

کمالی با اشاره به برنامه این شرکت برای  نوسازی ناوگان ترابری مناطق نفتخیز جنوب، افزود:  بر اساس انجام کار مطالعاتی و کارشناسی و با توجه به لزوم نوسازی ناوگان این شرکت مطابق با شرایط عملیاتی،  در یک سال گذشته 38 دستگاه تریلر رولردار، 54 دستگاه کشنده اسکانیا و 30 دستگاه استیشن به ناوگان این شرکت افزوده شد.

 تعهد به الزامات مقررات ایمنی و زیست محیطی در ترابری
مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت اظهار کرد: با توجه به لزوم رعایت مقررات ایمنی و زیست محیطی به عنوان اولویت همه برنامه های شرکت ترابری و پشتیبانی نفت، در یک سال گذشته  30 هزار مورد بازرسی فنی دوره ای خودروهای سبک، سنگین، مینی بوس، اتوبوس و ماشین آلات سیار ساختمانی انجام شد و 143 مورد بازرسیهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست نیز از سوی واحد HSE این شرکت صورت گرفت.


 بهینه سازی مصرف سوخت
کمالی درباره مهمترین اقدامات این شرکت در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت توضیح داد: تشکیل کمیته تدوین معیارهای مصرف سوخت (حمل و نقل) به ریاست مدیرعامل شرکت، ممیزی انرژی و اصلاح و بهسازی ساختمانهای مدیریت، ترابری سنگین و ترابری سبک شرکت، مطالعه در زمینه جایگزینی گازوئیل مصرفی در چاههای حفاری و امکان‌سنجی استفاده از خودروهای کم مصرف از اقداماتی است که برای کاهش مصرف سوخت انجام شده است.

 مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت افزود: در این زمینه همچنین امکان ‌سنجی استفاده از چراغهای LED  برای روشنایی محوطه ترابری سنگین، بررسی اصلاح سیستم تهویه کارگاهها، بررسی و مطالعه بهسازی و بهینه‌سازی جایگاه سوخت شهید الماسی و برگزاری دوره‌ها و همایشهای تخصصی حمل و نقل از دیگر فعالیتهای صورت گرفته در راستای بهسازی و بهینه ‌سازی مصرف سوخت در این شرکت است.

استقرار سیستم مدیریت یکپارچه در شرکت خدمات ترابری نفت
وی خاطر نشان کرد: شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در سال 1385 موفق به استقرار و دریافت گواهینامه سیستم مدیریت یکپـارچه (IMS) شامل گواهینامه های مدیریت کیفیـت  (ISO 9001)، مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای(OHSAS 18001) و مدیریت زیست محیطی (ISO 14001) شد و هر 3 سال یکبار پس از انجام ممیزی مراقبتی از شرکت صادرکننده تمدید شد.
کمالی گفت: برای تامین و برآورده کردن الزامات استانداردهای سیستم مدیریت یکپارچه(IMS) کمیته راهبری در این شرکت تشکیل شد و این کمیته متشکل از مدیرعامل، مدیران و روسای کارگروههای 9 گانه است که وظیفه سیاستگذاری، سازماندهی و نظارت بر پروژه سیستم مدیریت یکپارچه در همه سطوح شرکت را بر عهده دارد.

 مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت  در ادامه از تلاشهای شبانه روزی مجموعه کارکنان این شرکت در جهت تحقق برنامه های صنعت نفت قدردانی کرد.

شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت از شرکتهای تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که در اهواز استقرار دارد و تخصصی ترین ناوگان حمل و نقل کشور  محسوب می شود که با در اختیار داشتن بیش از 3 هزار دستگاه انواع وسائط نقلیه سبک و سنگین، ماشین آلات سیار ساختمانی و دستگاههای عملیات ویژه خطوط لوله، ضمن تامین نیازهای حمل و نقل واحدهای ستادی و عملیاتی، نقشی مهم در نگهداشت توان تولید در مناطق نفتخیز جنوب دارد.

کد خبر 223542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =