بهره برداری از جایگاه سیار سوخت در مرز پرویزخان کرمانشاه

همزمان با گرامیداشت سی و ششمین بهار انقلاب اسلامی،جایگاه سیار عرضه نفت گاز بازارچه مرزی پرویز خان منطقه کرمانشاه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

به گزارش شانا، در آیینی که به همین مناسبت برگزار شد، آخوندی، وزیر راه و شهرسازی بر افزایش تعداد جایگاههای سیار عرضه سوخت در این مرز، تاکید و تصریح کرد: در صورت تخصیص زمینی مناسب (به مساحت 2400 مترمربع) در محوطه بازارچه پرویزخان به شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه، با همکاری گمرک و پایانه، می توان به احداث یک جایگاه ثابت در این منطقه مرزی اقدام کرد.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه نیز با ارائه گزارشی از عملکرد منطقه کرمانشاه در زمینه تامین و توزیع سوخت، اظهار کرد: وجود زمین مناسب برای ایجاد جایگاه علاوه بر افزایش فروش سوخت به کامیونهای عراقی، پدیده قاچاق سوخت را کاهش خواهد داد.

سید رمضان هاشمی، همچنین درباره جایگاه سیار راه اندازی شده در مرز پرویز خان،گفت: جایگاه مذکور با بهره گیری از دو نازل، با 63 هزار لیتر ظرفیت هم اکنون 20 تا 25 هزار لیتر فروش روزانه دارد.

به گفته وی به دلیل استقبال کامیونهای عراقی (600 تا 700 کامیون در روز) ظرفیت فروش سوخت این جایگاه در روزهای آینده به بیش از 50 هزار لیتر در روز خواهد رسید.

رمضانی با بیان این که عرضه نفت و گاز در این جایگاه سیار با قیمت تعادلی هر لیتر 18هزار ریال به کامیونهای عراقی فروخته می شود.تصریح کرد:راه اندازی جایگاه از قاچاق روزانه 20 تا 30 هزار لیتر نفت گاز جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش شانا، در جایگاه سیار بازارچه مرزی پرویزخان،فرآورده نفت گاز با قیمت تعادلی و با روش باک پر" عرضه می گردد.

در طرح "باک پر"خودروهای خروجی از مرز ایران به سمت کشورهای مقصد، باید باک سوخت خود را بطور کامل "پر" کنند.

مبنای نرخگذاری در این طرح، قیمت گازوییل در نخستین جایگاه سوخت آنسوی مرز ایران است که به وسیله کمیته نرخگذاری استان مربوطه اعلام می شود.

جمع آوری باک های اضافه و جاسازی شده در خودروهای خروجی از مرز،توجه به استانداردسازی باک خودروها و الزام به رعایت آن، همچنین جلوگیری از خروج غیرمجاز سوخت از ویژگیهای مهم اجرای طرح فروش "باک پر" گازوییل است.

هم اکنون 59 درصد کل صادرات به کشور عراق از بازارچه های مرزی استان کرمانشاه صورت می گیرد.

در استان ایلام سه بازارچه مرزی پرویز خان - خسروی و شوشمی فعال هستند و تبادلات اقتصادی و فرآورده هاای نفتی از این بازارچه ها صورت می گیرد.

کد خبر 234443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =